Muchlovačku s Sklikem žena snáší jen těžce – 3 x „fatal error“ v jednom měsíci

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2016/10/30/muchlovacku-s-sklikem-zena-snasi-jen-tezce-3-x-fatal-error-v-jednom-mesici/
Twitter

Až bude tento článek číst někdo z Skliku

Byl bych nerad, aby byl tento článek brán jinak než s nadhledem a považován za něco jiného než nevinné pošťouchnutí. Se Seznamem mám velmi dobré zkušenosti. Obchodní zástupce pod kterého již léta spadám funguje perfektně (zdravím pane Bartoši), podpora Skliku je příjemná a dělá co může, opravdu proti Seznamu nic nemám, skutečně mi je tato firma mnohem bližší než Google. Též jsem rád, že ač dochází často k různým problémům, je řešení u Seznamu mnohem představitelnější, než řešení trablů s Googlem. Seznam mám rád, ale pojďme už na to 🙂

Tento měsíc jsem měl několikrát naplánovaný večer se svou ženou, ale nakonec to skončilo u muchlovačky s Sklikem. Vím, že některé věci dělám jinak než ostatní, ale nemyslím si, že provádím nějaké opravdu velké ztřeštěnosti, abych musel každý večer sedět u monitoru a mlátit pěstí do stolu.
Je zajímavé, že se mi takové věci, které se mi dějí právě v Skliku, nikdy nedějí v Adwords. Vlastně to až tak zajímavé není. Seznam je proti Googlu přecijen malinkatá firmička a inzerentů, kteří se v systému nějak hlouběji vrtají a hlásí chyby, je jak jsem zjistil poskrovnu. Vždy když jsem ohlašoval nějaké zásadní chyby v jejich adminu, tak jsem byl mezi prvními. Mimo to některé ani neoznamuji, protože už si připadám jako blbec.


3 x fatal error, které mě poslední měsíc přivedly téměř k zoufalství

Posuďte sami, udělal jsem něco tak hrozného, že mě za to bůh tak trestá? Proč nebyly níže uvedené problémy vyřešeny ještě před spuštěním do ostrého provozu řádným otestováním. Já opravdu nemám čas na to, abych se pídil po limitech Seznamu, když se všemu co budu popisovat níže, dá jednoduše předejít ověřením požadavku na vstupu.

  1. Takové množství dat nám sem ještě nikdo nenahrál

    Když byl inzerentům poskytnut PPC hit jako free služba, skutečně jsem zajásal a hned s tím začal pracovat. Vytvořil jsem pár menších kampaní, byla jich asi dvacítka, kombinací slov z nadpisů. Bylo to to nejmenší, co jsem mohl za večer zvládnout před tím, než to pořádně rozjedu. To jsem ale netušil, že i těch pár pidi-kampaní může způsobit nějaký problém. Co teprve, když jsem si nechal přímo pro PPC hit naprogramovat kombinátor klíčových slov a těšil se, že začne ta pravá automatizace. Jak jsem v článku, na který odkazuji v předešlé větě, uvedl, buďte opatrní, kolik toho Seznamu posíláte. Inu začal jsem tvořit a na světě byl první větší požadavek, který mi PPC hit úplně vklidu vzal. Byla ověřena adekvátnost požadavku? Ale kdeže! Systém pěkně začal vytvářet jedno klíčové slovo za druhým a bylo mu úplně jedno, k čemu to povede.  V tu chvíli už zamrzl snad celý internet. PPC hit v háji, Sklik v háji, všude jen samé errory, ale když jsem druhý den kontroloval Sklik, kampaně byly vytvořeny. Sklik se moc nenačítal a vlastně to bylo tak trochu kaput, ale bylo to tam. Další den, když mi spadl traffic na nulu, tak zjišťuji, co se sakra děje. Naloguji se do Skliku a vyskakuje na mě ošklivé celostránkové pop-up okno, které mě informuje o blokaci celého účtu. Volám horkou linku a je mi sděleno, ať ihned vymažu téměř všechny kampaně, co v Skliku mám. Nejen tu poslední, ale i další kampaně, které mi v předešlých letech normálně jely. Argumentuji, že si nejsem vědom toho, že bych provedl něco špatného a rozhodně jsem nechtěl vědomě nikoho poškodit. Dozvěděl jsem se jen to, že přetěžuji jejich systémy, že i z jejich strany je těžké kampaně vůbec umazat, protože to mají totálně zamrzlé atd. Dotaz, proč mi systém vůbec umožnil něco, co není schopen zvládnout byl nezodpovězen.

  2. Takovou kombinaci podmínek ještě nikdo nepoužil

    Kromě PPC hitu jsme se dočkali i další novinky a to s automatickými pravidly. Říkal jsem si, super! Konečně zase z Adwords zkopírovali něco, co nám bude užitečné. Hned jak to bylo možné (před necelým rokem) jsem se vrhl do tvorby automatických pravidel. Nastavil jsem zvyšování cen prokliků v době výplat, snižování na konci měsíce a k tomu ještě jedno jednoduché pravidlo. Nic složitého. Spolu s tím jsem však již léta používal standardní časové plánování. Hezky jsem to spolu otestoval a asi půl roku úspěšně používal. Ale jak se říká, když se to sere, tak pořádně. Chvilku po tom, co jsem vyřešil problém s blokací účtu, na sebe nedal dlouho čekat problém další. Z ničeho nic, po půl roce fungování, se zbláznila automatická pravidla. Minulou sobotu otevřu Sklik a téměř u všech deseti tisíc sestav mám CPC na dvaceťáku. A doháje! 5 let nastavování a ladění a je to v háji. Opět žhavím horkou linku, kde se dozvídám, že to není možné a že tak jak jsem to dělal půl roku, tak že Sklik nefunguje. Sakra, jak mě někdo může poučovat, jak funguje Sklik, když s ním pracuji den co den a jak se někdo může vyjadřovat k funkcím, které nikdy sám nepoužil. Dále mi je sděleno, že se nesmím divit, když používám zároveň časové plánování a automatická pravidla. Že se prý s tím ještě nesetkali a v mé kampani to vidí poprvé. WTF, já tu ale nejsem od toho, abych testoval co možné je a co není. Po několika hodinách řešení problému mi přišel email o technické chybě a že mám čekat. Ptám se jak dlouho. Prosím čekejte, věc se řeší. Mohu poprosit o nahození nějaké zálohy? Prosím počkejte. No, něco jsem tam nabouchal ještě první dny po tom průšvihu a kdybych čekal, tak čekám dodnes. Protože se mi už nikdo neozval. Poučen z předchozích nezdarů vytvářím zálohu předělané kampaně. Kampaně, která něco dělá, ale konvertuje tak o polovinu hůře, protože 5 let práce prostě nenahodím za pár dnů. Zálohy tam nějaké byly, ale rok staré a jestli si mám vybrat mezi přenastavováním cen a znovu vytvářením sestav a inzerátů, které za tu dobu vznikly, dám přednost té první variantě.

  3. Tak velké importy neumíme

    Za týden mám alespoň něco. Říkám si – mám smazat ta automatická pravidla? Mám odstranit časové plánování? Ale proč bych to dělal, stejně mám zálohu hotovou a teď si alespoň mohu odsledovat, kde je problém. 6 dní mi lítají ceny nahoru, dolu, tak jak jsem si to nastavil v časovém plánování. Tu odbije první hodina ranní v tuto sobotu a začínají se dít věci. CPC letí každou hodinu střemhlav k zemi. Mám to! Opravdu je to těmi pravidly. Sakra kdo to programoval? A proč to půl roku fungovalo a teď se to chová jako šílené. To tam zase někdo na jedné straně do něčeho hrábnul a na druhé se to vytelilo.
    Ještě jsem počkal pár hodin, než byly sestavy opět na dvaciáši a importuji zálohu. Jednalo se jen o jednu kampaň, tu nejdůležitější. Tu, kterou vytvářím ručně a je vyladěná jako žádná jiná. Pro informaci obsahuje asi 10.000 sestav a stejný počet klíčových slov. Takže nic velkého. Vybírám soubor, importuji, čekám … 10%, 30%, 99% a error. V tu chvíli mě popadl takový amok, že jsem skoro roztřískal celý stůl. Zkouším znovu a znovu a důvod, proč nemohu zálohu nahodit je že je příliš velká. Co jsem komu udělal?
    Mám čekat další 2 dny na to, až bude někdo na lince, abych se dozvěděl, že mám čekat další týden na to, až já nevím co? A znovu jak debil celý víkend přenastavuji kampaně, nadávám, vztekám se, mlátím do všeho okolo. Kdyby to bylo o prázdninách, tak je to asi OK, ale nám začíná sezóna!

Shrnutí

Protože se zajíci sčítají až po hodnu, dostal jsem se ke shrnutí a sčítnutí ztrát až nyní, téměř po čtrnácti dnech. Navíc jsem absolvoval ještě jeden poslední milý telefonát, kde jsme si opět vše vyříkali 🙂 Ne, žádná ironie, opradu je podpora Skliku fajn a co je v jejich moci vyřešit, to vyřeší. Každopádně zatímco technici ještě zdaleka hotovo nemají, já za těch necelých 14 dní dokázal přenastavit všechny ceny tak, aby to alespoň nějak fungovalo. Zabralo to po troškách cca 40 hodin práce což vzhledem k tomu, že nemám na tuto práci žádného brigádníka a musím to dělat sám, pro mě znamená ztrátu zhruba 40.000Kč plus ztráty na tržbách za 9 dnů rozbouraných kampaní, které odhaduji s přihlédnutím k historickým datům na 36.000Kč (tj. 10.800Kč ušlý zisk). V době, kdy jsem měl popadané ceny za proklik a jen jsem je před konečným vyladěním nahrubo dávkou poopravil, nebyly objednávky z Skliku nulové, ale nižší, než měli být. Je to prostě odhad. -50.800Kč je slušné školné …. budiž mi to dalším poučením.



Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *