Affiláci, víte že lidé mají své oblíbené cestičky a neradi z nich schází?

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2016/11/01/affilaci-vite-ze-lide-maji-sve-oblibene-cesticky-a-neradi-z-nich-schazi/
Twitter

Už jsem ten odkaz měl snad všude a ještě nic.

Na toto téma mě navedl jeden můj affiliate partner. Dnes jsem od něho obdržel email s tím, že vyzkoušel snad všechny naše reklamní prvky, že je zkusil opravdu na všech místech svého webu a po týdnu žádná objednávka. Co s tím má dělat. Myslím, že to co napsal hovoří za vše.

Eshoprychle - baner 728x90
Ještě musím podotknout jednu důležitou věc. Obchodujeme se sortimentem, pro který se zákazníci v měsíčních intervalech vrací stále dokola a musíte se těm zákazníkům trefit jak do správného dne v měsíci, kdy mají výplatu, tak i do termínu, kdy zrovna spotřebovali poslední várku krmiva z předešlé objednávky ať nakoupili kdekoliv.
Takže hodnocení po týdnu a pár desítkách prokliků je samo o sobě dost předčasné. Druhá, ta podstatnější věc je ta, že návštěvníkům v průběhu toho týdne neustále měnil vše co se dalo a to se v našem oboru prostě nevyplácí.

Ne každý má sílu stále valit

Kdysi, když jsem ještě studoval na škole se zaměřením na elektrotechniku a výpočetní techniku, jsem byl na internetu hodně aktivní. Záběr byl dost široký a stále bylo do objevovat. Vzpomněl jsem si na to zrovna nedávno, když jsem koukal do monitoru a přistihl se, jak přeskakuji v kolečku z jednoho okna do druhého, aniž bych skutečně něco udělal.
V tomto pasivním prokrastinačním kolečku jsem skončil již mockrát. Před sebou obrovská hromada práce, kurzor myši hbitě běhá po obrazovce a přitom jsem téměř žádný úkol nedotáhl dokonce.
Navíc a to je ještě horší, se toto bloumání po internetu mnohdy zvrtne k přepínání mezi třemi stránkami.
K tomu se mi děje ještě jedna věc, mám rád vše na svém místě. Není to ale tím, že bych se nechtěl vzdělávat, zkoušet nové věci, je to spíše otázkou času a poměru zisku/vynaloženému úsilí. Stále se zde zmiňuji o trvalých hodnotách, kdy se snažím jakoukoliv vynaloženou energii později zúročovat po co nejdelší dobu. To by však nebylo možné, kdyby se mi stále všechno měnilo pod rukama.

Affilbox (kniha) - baner 728x90

Každý má své zajeté rutiny

U našich zákazníků jsem dlouhodobě sledoval, jak se chovají před tím, než dokončují objednávky. Ale nejprve bych se rád zmínil o tom, jak to dělám já. Na internetu nakupuji poměrně často, volím různé obchody a většinou jsem spokojen. Když jdu nakupovat, vždy dělám to stejné kolečko. Navštívím stejnou stránku, vyhledávám totožným způsobem, kouknu na dopravu, ověřuji si obchod vždy stejně . Své zvyky moc neměním a do obchodu se téměř nikdy nevrátím a při dalším nákupu rozjedu opět to, nač jsem zvyklý. Je to rutina, která mě nenutí přemýšlet a vím, že to pro mne bude mnohem méně náročnější, než zjišťovat, kde že jsem to nakupoval naposledy.
To samé sleduji i u našich zákazníků, proto nejsem příliš velkým zastáncem akcí. Lidé kteří nakupují přes srovnávače tam budou nakupovat stále, ti co hlídají akce si na ně počkají, ti co hledají nejnižší ceny budu jen těžko přesvědčovat k nákupu luxusu, zákazníci co mají na nákup tisícovku nebudou nakupovat za dvě. Samozřejmě se také snažíme pracovat s průměrnou objednávkou, přesvědčovat lidi k nákupu kvalitnějšího zboží, pokoušíme se je přimět nakupovat skrze levnější kanály. Snažíme se!

Mojra - baner 728x90

Ne každý ví a umí

Když jsem na začátku tohoto článku hovořil o tom, že často zabřednu v zajetí tří stránek – eshop, webtrh, financnik, možná nejsem sám, kdo to tak má. Je mi přes třicet, mám relativně dobrý rozhled, počítače mě živí, ale v tuto chvíli bych si nevzpomněl ani na 10 stránek, které by stály za návštěvu. Já prostě nevím, co bych měl na tom internetu dělat 🙂 Úplně chápu naše zákazníky, kteří nám volají, že si zapnuli internet (Seznam) a řekli mu, co by chtěli a pak klikli. Nedokážu si to moc představit, ale jistě jsou mezi námi tací, kteří jsou uvězněni např. mezi Seznamem, Bleskem a pornem. Věřím, že třeba o Googlu nikdy neslyšeli. Stejně tak je jisté procento lidí, kteří používají zásadně záložku „oblíbené“, jiní si vše ukládají do mailu a ostatní jen volají.  To jsou ty jejich ušlapané cestičky, které jim dělají život snažší.

Dá se to změnit?

Díky analytickým nástrojům jsem pochopil, jak těžko se lidé mění a proč bychom se neměli snažit je změnit. Jednoduše koukáte na kroky, které zákazníci provádějí před objednávkou, pozorujete do jakých produktů se pouštějí, jak jsou citliví na cenu, na jejich průměrné výše objednávek, frekvenci nákupů a hlavně na zdroje odkud přichází  a je to jako přes kopírák. Myslet si, že přimějeme člověka, který si zvykl přicházet měsíc co měsíc přes odkaz kdesi v diskuzi,  ke změně jeho návyků je úplně mylné. Ten to prostě bude dělat do té doby, dokud tam ten odkaz bude. A proč bych vůbec měl někomu házet klacky pod nohy … jediné co mi zbývá se přizpůsobit.
Možná si říkáte, že je také mnoho lidí, kteří přeci eshopy mění! Kdyby je neměnili, bylo by tu pár matadorů a žádný nový internetový obchod by se neměl šanci na trh prodrat a pokud ano, rozhodně by tam byly silné vstupní bariéry! Ale i tito zákazníci mají své rutiny! Např. v našem oboru je řada zákazníků, kteří nikdy neskončí u jednoho krmiva a každý měsíc testují něco nového. Jiní zase zkouší každý měsíc jiný eshop. Ale v tom je ten vtip! Ti lidé takoví prostě jsou a kdybychom je chtěli přesvědčit k nějaké loajalitě, opět to nebude snadné.

Affilbox (affiliate academy) - baner 728x90

Můj úkol je být vypočitatelný

Když jsem kdysi ubral na reklamě a propadli se nám pozice na Seznamu, lidé mi volali, kde jsme, že nás nemůžou najít. Pokud jsme byli naopak dlouhou dobu pryč a najednou jsme se ocitli na místě kam byli zvyklí každý měsíc klikat na konkurenci, např. na prvním místě ve výsledcích, nechávali si posílat objednávky a pak se nám svěřili že vůbec nevěděli, že se jedná o jinou firmu, protože to bylo místo jejich oblíbeného obchodu. Pokud se odmlčím s emaily, lidé kteří byli zvyklí, že jsme se občas připomněli, se nemají čeho chytit. Oni totiž neobjednávají to, co inzerujeme, oni maily používají jako berličku, díky které si na nás vzpomenou.
Víte kolik jsem dostal nabídek od grafiků na předělání našeho archaického webu? Víte kolikrát se mnou některé portály odmítli spolupracovat, protože design neodpovídá dnešním trendům a měli náš web za podřadný? A víte, kolikrát jsem slyšel, že „TOHLE SNAD NEMŮŽE PRODÁVAT„. Ale ano, může. Ale snadno by to mohlo přestat prodávat, kdyby do webu člověk necitlivě zasáhl a zničil vše, na co byli lidé zvyklí. Naopak, netradiční rozmístění prvků na webu beru jako výhodu! Některé změny, které nám v A/B testech vychází s pozitivním výsledkem také děláme, ale spíše se řídíme pravidlem „FUNGUJE TO, NESPRAVUJ TO„!

Affiláci, někdy si to prostě musí sednout

Jak já nesnáším tuto větu, kterou jsem nejčastěji slýchal od správců PPC kampaní přímo od Seznamu. My jsme vám nastavili ceny prokliků a ono to nekonvertuje? Musíte ještě počkat, ty kampaně si musí sednout! Vždy, když slyším něco podobného, tak se mi začne otvírat kudla v kapse. Ale nyní přátelé affiláci vám říkám to samé. Je to v malinko jiné situaci a asi uznáte, že zde to má své opodstatnění … tak ještě jednou: NECHTE TO, MUSÍ SI TO SEDNOUT 🙂

Pokud máte chuť zkusit propagovat nesmrtelný obor krmiv a chovatelských potřeb, propagovat eshop s dražším zbožím a průměrnou objednávkou nad 2000Kč se zákazníky, kteří se budou po vaší ušlapané otagované cestičce stále vracet, ozvěte se mi napřímo nebo se rovnou registrujte do našeho affiliate programu.

Affilbox - baner


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *