Email kampaně založené na partnerství, které všem vytřou zrak! 70% open rate

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2016/11/11/email-kampane-zalozene-na-partnerstvi-ktere-vsem-vytrou-zrak-70-open-rate/
Twitter

Chovám se slušně a buduji vřelé vztahy, vyplatí se to

Nevím, kde jsme na sebe narazili, možná na webtrhu, ale spolupráce o které budu psát se zrodila zcela náhodně. Spolupráce, která se stále vyvíjí a díky které vzniklo spoustu zajímavých myšlenek, např. jak společně řešit marketing. Mimo jiné, byl to sice tak trochu vedlejší produkt, ale podařilo se nám nastartovat emailovou kampaň s celkovým open-rate dolem 70% a samými pozitivními zpětnými vazbami od našich zákazníků.
Spolupráce s webem Atis.cz by mě ani nenapadla. Jednou jsme se tak zakecali v jedné diskuzi a z marketingového ředitele vypadlo, že nabízí zájezdy, které jsou ušité na míru pejskům. To se mi tak zalíbilo, že jsme hned upekli takovou malou akcičku pro zákazníky na obou stranách.

Spolupracuji, rozdávám, sklízím plody

Nehledě na všechny ostatní naše marketingové aktivity jsme se dohodli, že si vyměníme slevové poukazy. Pejskovi, který jede na výlet, by se přeci mohlo něco hodit, a tak by nemusel zákazník pohrdnout slevovým poukazem na celý sortiment. U nás máme zase zákazníky, kteří mohou plánovat prázdniny, ale ne každé ubytovací zařízení čeká na jejich čtyřnohé kamarády s otevřenou náručí. Tak proč jim nedoporučit web, který přesně tato kritéria výběru zohledňuje a navíc je ještě neobdarovat slevovým poukazem!
Je to vlastně standardní model win-win-win. Pro propagaci jsme zvolili email kampaně. Rozhodli jsme se, že nebudeme plošně nikoho bombardovat, ale každému našemu zákazníkovi za jeho důvěru v naši firmu nabídneme k jeho prvnímu nákupu slevový kupon na jakýkoliv zájezd s pejskem.


Jak jsme nastavili rozesílku

Nastavení emailingu bylo jednoduchoučké. S každým novým zákazníkem se nám automaticky odešlou data do našeho kontakt listu v emailkampaních. Automatické rozesílání je nastavené tak, že se 14 dní po první objednávce v našem eshopu automaticky odešle dárek na zákazníkem uvedenou emailovou adresu.
Co z toho máme? Vlastně nic, ale na druhou stranu nás to ani nic nestojí a odvede to skvělou práci soudě podle reakcí našich zákazníků. Pozitivní zpětnou vazbu od nich máme jak na obsah nabídky, tak na podání a příjemné načasování.

jak-jsme-nastavili-emailovou-kampan

Jak jsme dopadli?

Na to, že příprava kampaně trvala všehovšudy 5 minut (pokud nebudu počítat předchozí komunikaci s partnerem) a nepoužili jsme zde žádné segmentace zákazníků, žádné složité personalizace a email je vytvořen z jednoduchoučké šablony, stala se tato kampaň jednou z nejvíce efektivních. Když zde mluvím o efektivitě, tak ji v tomto případě výjimečně neměřím na počet objednávek, ale spíše na pozitvní PR, které zapřičiňuje. Kampaň otevře kolem 70% příjemců. Je vidět, že si ji vzhledem k jejím vlastnostem nevšímají ani spam-filtry Seznamu, protože dám ruku do ohně za to, že v hromadné určitě nekončí.

email-kampane-70-procent-open-rate

 

Trvalá hodnota ve všem do čeho jsem investoval čas

Kdo mě zná, asi se bude ptát, v čem spočívá trvalá hodnota? 🙂 Jinak bych se té činnosti asi vůbec nevěnoval, kdyby tam žádná nebyla. Trvalá hodnota je všude, kam se podívám. Zaprvé slevový kupon od Atisu jsem dohodl tak, že je platný bez omezení a naši zákazníci ho mohou využít i několik sezon po sobě – trvalá hodnota pro zákazníka a i pro mne, protože nemusím hlídat platnost kuponu. Rozeslání emailů je automatické a nic mě nestojí. Nic kromě těch pár korun za měsíční paušál. Pokud chcete vědět na kolik to vyjde přesně vzhledem k tržbám, které mailing přinese, můžete ještě nakouknout do jednoho z předchozích článků. Trvalá hodnota spočívá i v partnerské firmě, kterou jsem si vybral. Cestovní kanceláře sice v době krize zažívají horké chvilky, ale Atis je tu už od roku 1990 a tak se už o stabilitě dá hovořit 🙂 Nejen stabilní firma, ale i stabilní obor. Z módy mohou vyjít některé z destinací, ale jedno je jisté, cestovat se bude, protože v pohybu je život – jak říká moje babička.
Pokud se rozhodnete, že obětujete 5 minut svého času do postavení takové či obdobné kampaně, zaregistrujte se na této stránce a vyzkoušejte 14ti denní verzi zdarma. Máme otestováno, že bude stejně dobře fungovat i slevový kupon, ebook zdarma, mobilní aplikace apod. Ještě jsem nezažil, že by nám někdo vynadal za dárek zdarma 🙂


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *