2.500 Kč/hod. a nebo 5000Kč/vteřinu? Automatizace a pronajímání mikronemovitostí

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2017/01/04/2-500-kchod-a-nebo-5000kcvterinu-automatizace-a-pronajimani-mikronemovitosti/
Twitter

Že musíme porozumět trhu a podřídit se? Já říkám ne!

Protože podnikám ve vysoce konkurenčním prostředí, kde se prodává zboží s prakticky nulovou marží, vím že při vybočení z hlavního proudu musí člověk často překonat nemalý odpor. A že se s tím setkávám poměrně často. Obchoduji se zbožím, které je velké, těžké, podléhající zkáze s krátkou dobou expirace. Občas musím udělat zásadní rozhodnutí, aby mě trh nesemlel a nevyplivl s bosýma nohama. Často musím pustit léta zajeté značky jen proto, že 99% obchodníků se jednoduše zbláznilo a rozhodlo se, že budou svůj biz. další roky jen dotovat. Je to těžké a zároveň snadné. Snadné proto, že stojím před rozhodnutím buď pokračovat a nechat si pomalu ale jistě vyluxovat účet a nebo se smířit s tím co je a jít dál. Žít a nebo zbankrotovat? Když se rozhodnu pro radikální krok tak je to buď úplný exit a nebo citelné zdražení konkurence – nekonkurence.

80/20 je fakt, tak proč se stále podceňuje!

Proč někteří na trhu s drobnými nemovitostmi žijí, přestože poskytují levnější služby a jiným tento druh obživy nepřináší ani potěšení ani peníze? Zdá se, že všichni děláme to samé, ale ne tak úplně. Nemusím asi zmiňovat staré známé pravidlo, že osmdesát procent zisku dělá dvacet procent zákazníků? Co takhle vzít těch osmdesát procent zákazníků, kteří se na zisku téměř nepodílí a podrobit je důkladné analýze.
Kde nám unikají největší peníze? Pro někoho to můžou být samotné nájmy, které z nájemníků nedokáže dostat. Pro osoby s vyšším příjmem bude zakopaný pes v promrhaném čase, kdy musí tyto potíže řešit.
Co takhle si nalít čistého vína a opravdu počítat všechny náklady včetně našeho času vyjádřeného v korunách?


Co s těmi 80%?

Nebudeme-li to nijak řešit, rozdělíme si s konkurencí těchto problémových 80% rovným dílem. Jednou se nám bude dařit lépe, jednou hůře a všichni se budeme potýkat s podobnými problémy. Já osobně dávám přednost všechny tyto „obchody“ přenechat konkurenci. Ano slýchávám docela často přímo od zákazníků, jak je možné že nechci peníze? Jestli se mi zdá normální doporučovat konkurenci a proč nestojím o obchod. A já jim trpělivě vysvětluji, že to špatně pochopili. Já stojím o obchod, ale takový, který je výhodný pro obě strany. Jsem ochoten přistoupit i na výrazně lepší podmínky pro samotného zákazníka, ale samozřejmě něco za něco: lepší cenu pro zákazníka, méně problémů a méně práce pro mě.
Jestliže mé články čtete, víte kam tím směřuji. Pronájem na dobu určitou, platba nejméně na půl roku dopředu. Zatímco se konkurence každý měsíc dožaduje plateb, ztrácí nájemníky a znovu je hledá popř. řeší soudní spory, já uzavřu obchod se vším všudy za 2h i s prohlídkou garáže. 2.500 Kč/hod není zase až tak špatná sazba. A víte co je na tom nejlepší? Nájemníci mě mají rádi nejen proto, že jim nabídnu nájem za slušnou cenu, ale také proto, že o mě nemusí celý půlrok vědět.

5000Kč za méně než 1 vteřinu – bez rizika?

Jestli jsem vás rozesmál, ihned zavřete stránku. To totiž není k smíchu, tomu se říká automatizace. Nejlepší věci bývají často ty nejjednodušší. Klidně vám prozradím své know-how a možná si řeknete „to je přeci jasné, to by napadlo každého“ Tak proč to ale už neděláte?
Představte si, že máte nájemníka, který vám zaplatil na půl roku dopředu. Víte kolik má platit, kdy přesně má platit, máte na něho kontakt, to je přeci vše co potřebujete. Až na …. profesionální nástroj, který zařídí vše za vás.
Jednou na začátku vytvoříte automatickou kampaň se všemi důležitými informacemi a výzvou k platbě a od té doby můžete na vše zapomenout. Až na finanční úřad samozřejmě 🙂
Tento nástroj se postará o načasování emailů jak bude potřeba a s nájemníkem komunikuje za vás. Nevýhoda je v tom, že neexistuje ve zcela bezplatné verzi. Za kvalitní produkt je ovšem potřeba něco zaplatit. Pokud si myslíte, že byste ho dokázali naplno využít v jiném oboru, mrkněte se pro inspiraci, jak ho využíváme my.
Je tu ale řešení, které lze skutečně využít úplně zdarma a pro sporadické rozesílání mailů v malých objemech úplně postačí. Jmenuje se Mailchimp.


Tady se rozdávají nápady zadarmo 🙂

Možná investice do garáží nejsou pasivním příjmem, možná se s tím dá něco dělat. Automatizace stejně nakonec poslouží všem a užitky nezůstanou jen u pár privilegovaných. Proto se s vámi klidně o své zkušenosti podělím. Ať si mě kopíruje kdo chce.
To co jsem popisoval výše není výplod nějaké fantazie či pouhé teoretizování. Je to něco, co mě stálo nějaké úsilí, nějaké peníze a k čemu jsem dospěl metodou pokus/omyl. Že to smysl má mi nikdo nevyvrátí. Sám pozoruji, že i jedinec může mít docela zásadní vliv např. na lokální trh. Když jsem začínal, vše se pronajímalo stejně, většinou s platbou každý měsíc. Inzeruji stále na stejných portálech a s mojí přímou konkurencí se dobře znám. Občas proběhne výměna názorů po telefonu, ale hlavně pozoruji, jak se znění inzerátů ostatních inzerentů začíná nápadně podobat těm mým. Jak plní stránky inzertníků nabídky na volné garáže s platbami na půl roku až rok dopředu. Kdysi to tak nebývalo. Tyto inzeráty se začali objevovat častěji a častěji až jsou téměř na denním pořádku.

pronajimani-garazi-na-pul-roku-az-na-rok-dopredu

To je ale k vzteku!

Ne ne, to není k vzteku. To se jen čistí prostředí a konečně se začíná jednat racionálně. Něco dám a něco dostanu. Donutil jsem své konkurenty, aby se nad sebou zamysleli a přehodnotili svoje činy. Aby změnili své chování a aby přiměli změnit chování nájemníků. Já si prošel tím nejtěžším, já dlouho bojoval s protiproudem, nyní je však tento boj stále méně vysilující. Moje nabídka pronájmu za 5000Kč na půl roku už nikoho neirituje tak, jako před rokem či dvěma.

Co bych vzkázal těm, co to nepochopí?

Hovořím o těch kteří se nesnaží hledat řešení win-win a vesele plní inzertní weby nabídkami, které jsou pro jednu, druhou či obě strany hotovým průšvihem! Co bych jim vzkázal? Ať si jednoduše dělají co chtějí, protože to je krása kapitalismu. Pokud to budou dělat vyloženě špatně,  tak to dopadne tak, že jim těch 80% problémových pronájmů, které jim necháme, zlomí vaz. Nám, kteří se těchto 80% pronájmů zbaví, se naopak uleví a tím se nůžky mezi nimi a námi citelně rozevřou!


 


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

4 názory na “2.500 Kč/hod. a nebo 5000Kč/vteřinu? Automatizace a pronajímání mikronemovitostí

  1. Něco podobného jsem řešil nedávnou s tátou. Bavili jsme se o neefektivitě pronájmu levnějších věcí a něco podobného jsem navrhoval (platbu po 3-6 měsících). Prý to nikdo nedělá…. Tak jsem rád, že dělá a tenhle článek mu posílám.

  2. Kapitalismus je skvělý. (tedy pokud současný systém nazýváme kapitalismem.) I když jsem nic jiného nezažil.
    Mailchimp sám používám, ale zatím se s ním spíše seznamuji.
    Docela by mě zajímalo, jak dlouho trvá najít nájemníka, pokud předchozí odstoupí od smlouvy?
    Díky!

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *