Socialsprinters a Facebook kampaně – naše zkušenosti, reálná čísla a možná úskalí

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2017/01/09/socialspriners-a-facebook-kampane-nase-zkusenosti-realna-cisla-a-mozna-uskali/
Twitter

Když jsem se rozhodoval, že budu realizovat pro eshop caskrmeni.cz nějakou soutěž, chtěl jsem aby to mělo profesionální úroveň. Zjišťoval jsem, kdo facebookové soutěže na trhu zajišťuje, narazil jsem na firmu Socialsprinters. Musím uznat, že cena služeb byla velmi dobrá, odvedená práce a podpora špičková, komunikace bezchybná. Spolupráci s touto firmou bych jednoznačně doporučil, přestože výsledek zrovna v našem případě nedopadl podle mého očekávání.


Naše kampaň

Z nabídky Socialsprinters jsem měl v úmyslu vybrat klasickou fotosoutěž, kterou již v minulosti pro svojí propagaci použili někteří naši konkurenti. Od SP mi však byla doporučena novinka – videosoutěž. Kampaň byla zacílena na všechny milovníky psů a cílem nebyly prodeje zboží, ale nasbírání kontaktů pro další komunikaci. Proto jsem byl už od začátku rozhodnut připravit malé překvapení úplně pro každého, kdo se soutěže zúčastní (byť jen z pozice hlasujícícho). První příčky obsadili tvůrci videí s nejvíce hlasy a těm jsme poslali docela hodnotné dárky, pro ostatní jsme měli slevové kupony jako cenu útěchy. Protože nejsem vázán mlčenlivostí, publikuji i rozpočet na kampaň:

Doporučený rozpočet do FB Ads: do 10.000 Kč
Spuštění a následná správa facebookové kampaně: 3.000 Kč
Cena za vytvoření aplikace a nasazení: 2.900 Kč
Cena za vytvoření 4x obrázky pro propagaci: 1.000 Kč
Členství v Socialsprinters Premium: 590 Kč
Ceny: 12.000 Kč

Celkem jsme tedy utratili 29490 Kč. Není to sice moc, ale vzhledem k alternativám výkonnostního marketingu se daly peníze utratit někde, kde nebylo třeba podstupovat riziko plynoucí z neodzkoušeného. Když se podíváte kam peníze šly, všechno to dává smysl. Rozpočet na propagaci je rozumný, ale o tom se ještě rozepíši. Částka za správu se ukázala vzhledem k náročnosti a nutnosti komunikovat se soutěžícími adekvátní. Kluci ze Socialsprinters veškeré problémy řešili za nás. Cena za vytvoření aplikace a nasazení OK. Banerů a grafiky se vytvářelo více, za částku kterou po nás chtěli vytvoří naše grafička jeden obrázek.

Zonky - baner 728x90

Moje první obavy před spuštěním

O čem jsme před spuštěním diskutovali byl budget na FB reklamu. Bylo mi jasné, že o výsledku rozhodne již pár dní po spuštění. Buď budu mít z toho jak to funguje dobrý pocit a budou tomu odpovídat i čísla a nebo se celá akce odpíská a odepíšeme ztrátu. V ideálním případě, kdyby vše šlapalo jako hodinky, byl bych nejraději, aby se rozpočet na FB ads pohyboval někde kolem 100.000 Kč a díky tomu by se ostatní fixní náklady podílely na celkové útratě jen minimálně. Při rozpočtu 10.000 Kč na FB ads tvořily fixní náklady téměř 70% rozpočtu.

Moje další obava – načasování kampaně

Přestože v listopadu a prosinci většina firem utrácí za reklamu nejvíce peněz, já to dělám jen nerad, byť by to bylo z daňového hlediska racionální. Právě tento trend zapřičiňuje extrémní zvýšení cen prokliků. Sice se tedy zvyšuje objem prodejů, ale díky nárůstu cen za proklik či zobrazení to nemusí znamenat, že si člověk přijde na vyšší zisk. Prostě tvrdý konkurenční boj nemá vítěze, jen poražené. Zde se mé obavy vyplnili. Kromě této kampaně mi běží na FB ještě jiné a i zde bylo cítit, že ty peníze, co do propagace házíme lopatou nějak rychle hoří. Bohužel od nich nechytly třísky a velká polena, která nás měla hřát o něco déle.

Novinky nejsou pro konzervativce

Toto je vyloženě proti mému přesvědčení. Novinky! A vůbec financovat vývoj či testování novinek ze svého. Sám když prodávám strojky na stříhání psů, tak profíkům střihačům kupujícím to „nejlepší“ na trhu tyto nákupy rozmlouvám. Vím, že v salonu budou potřebovat aby se mohli na strojek který slouží k jejich obživě spolehnout, ale to většinou nelze očekávat od novinek. Proto doporučuji sáhnout raději po starších osvědčených modelech, otestovaných deseti-tisíci jiných klientů, kteří s nimi pracují třeba i více jak deset let a novinky nechat odzkoušet ty co na to mají čas a peníze.


Hlavně nic složitého

Dokážete si představit, co všechno musí člověk udělat, aby mohl zveřejnit video? Podle mě to není nic pro amatéry. Natočit a zveřejnit video se svým mazlíčkem není postnutí obrázku! Na to musíte mít techniku, potřebujete na to čas a i když zrovna nebudete video stříhat a pracovat s efekty, musíte být technicky zdatní!
Možná si to někdo neuvědomuje, ale my co řešíme na denní bázi uživatelskou přívětivost našich stránek, víme, že jakýkoliv krok navíc který stojí mezi myšlenkou něco udělat a uskutečněním konverze většinou snižuje konverzní poměr. Někdy jsem tak překvapený jaké banality návštěvníci stránek řeší a co všechno je pro ně problém a tak mi bylo naprosto jasné, že toto pro ně bude velký oříšek. Pokud mají někteří lidé problém dokončit nákup v košíku skládajícího se ze dvou kroků, jak po nich můžeme chtít, aby se aktivně zúčastnili takovéto soutěže?
Další věc, která může část lidí odradit. Ne každý chce být součástí videa. Nemusí v něm sám hrát, ale i to, že by např. něco řekl může být mnoha lidem nepříjemné. Stejně tak „blbé“ jim může připadat natočit němé video, protože tam prostě bude něco chybět.

Trvalé hodnoty

U některých reklamních kapaní to tak bývá. Prostě jen vidíte jak tam ty peníze mizí a na konci celé srandy nemáte v ruce vůbec nic. Přesně tak jsem nechtěl dopadnout a trochu jsem to pojistil právě tím, že nebylo smyslem kampaně hned něco prodat, ale nasbírat kontakty pro další práci. To jsou ty trvalé hodnoty, které po reklamní kampani zůstanou. Proto ale také není jednoduché cokoliv vyhodnotit po jednom měsíci a proto to také dělat nebudu.

Socialsprinters - baner 728x90

Jak to všechno dopadlo?

Přestože jsme nasbírali nějaké množství kontaktů se kterými nadále pracujeme a kampaň se nakonec ukáže jako smysluplná, bohužel to není v krátkodobém horizontu. To co jsem hned na začátku označoval jako možná rizika, nakonec zapřičinilo řadu problémů a právě to odsunulo návratnost investice více do budoucnosti. Aplikací určitě v budoucnu ještě využijeme, ale vše postavíme trochu jinak. Jsem přesvědčený o tom, že by mnohem lépe fungovala fotosoutěž a jak se ukázalo, někteří klienti Socialsprinters dopadli s fotosoutěžemi velmi dobře. Já se však domnívám že i fotosoutěž je mnohem složitější než stažení Ebooku a to je věc, na které budeme v následujících měsících pracovat a kterou bychom přes Socialsprinters rádi zpropagovali.

Takhle pracují profíci

Socialsprinters mě nakonec překvapili více než jsem čekal. Protože jsem byl mezi prvními, kteří otestovali ostrou verzi video-kampaní, podařilo se nám společnou silou vychytat drobné mušky, na které by je méně zvídaví promotéři třeba ani neupozornili. Bylo tedy moc milé, že mi od majitele firmy přistál v mailíku poukaz do jejich Socialsprinters Academy, které se velmi rád zúčastním, jakmile budu mít více volného času. A třeba o tom i něco napíši!
Opravdu mě moc překvapili a hlavně mi nikdy neudělali to, nač jsem extrémně alergický – že by přestali komunikovat. Shrnu-li to, byla to zase jedna z příjemných spoluprací s firmou, která má dostatečné kapacity na to odservisovat klienta a řešit všechny problémy s maximálním úsilím. Když budete kampaně se Socialsprinters realizovat, chtějte aby bylo vše pro soutěžící maximálně jednoduché a aby po skončení kampaně zůstávali trvalé hodnoty.



Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *