1 rok affiliate máme za sebou – jak jsme dopadli?

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2017/02/05/1-rok-affiliate-mame-za-sebou-jak-jsme-dopadli/
Twitter

Kdy jsme spustili affiliate marketing?

Pro affiliate marketing jsem se rozhodoval poměrně dlouho dobu, jak jsem psal již v jednom z předchozích článků. Po nekonečném zvažování všech pro a proti mi bylo jasné, že veškeré obavy mohu rozprášit pouze jedním způsobem – konečným rozhodnutím. Nejúnavnější pro mne bylo shánění informací. Snažil jsem se zjistit co nejvíce o možnostech a přemýšlel jsem, co bude za pět či deset let, pokud se rozhodnu pro nějakou affiliate síť a nebo budu dělat affiliate svůj vlastní. Jak se správně rozhodnout? Jak najít to nejlepší řešení?
Koncem února jsem se zaregistroval do Affilboxu a začal zkoušet testovací verzi. Na jednu stranu je skvělé mít možnost si toto řešení osahat a vše si důkladně vyzkoušet, ale čím delší období na takové pokusy člověk má, tím více proinvestuje času, a pak už je mnohem složitější hledat další řešení, než zaplatit jednu mizernou fakturu.
Tak to bylo i v mém případě. Testovací verzi jsem totiž nevyužil pouze k tomu, abych se seznámil s administrací, ale rovnou jsem začal shánět první partnery. Ti se vlastně našli tak trochu sami, hned jak se objevila v katalogu kampaní ta moje.
Bylo to zhruba koncem února, kdy mi od Maria (majitele Affilboxu) přistála do emailu nabídka na ostrou verzi. Protože cena za službu nebyla nikterak vysoká a jak jsem říkal, už jsem do celého toho omakávání investoval nějaký čas, volba dodavatele affiliate systému byla jednoduchá.


Jak jsme nastavili podmínky

Rozhodl jsem se, že se asi ani nebudu zmiňovat o tom, co je povolené a co je zakázané. Podmínky affiliate jsme si stáhli ze systému Affilboxu a jen lehce poupravili dle našich potřeb. Jedná se o vzorové podmínky, které používá většina eshopů, takže zakázané je parazitovat na jméně, cílit na brand skrze ppc a další …
Co by mohlo být pro čtenáře zajímavější je nastavení provizí a výplatních podmínek. Nejsme nejmenší eshop a už pár let se nejedná o žádnou one-man show. Náklady na sklad, marketing, lidi jsou úplně někde jinde, než když jsme začínali a marže jsou bohužel už také úplně jinde, než bychom si představovali. Co se týče nákladů na vyřízení objednávky, zde se dají nějaké peníze ušetřit. Ovšem marže, to je něco, s čím se něco dělá jen velmi těžko.
Většina peněz které utržíme, pochází z prodeje granulí. Tedy hodně problematického zboží. Zboží, které je těžké, zabírá mnoho místa, nikdo z dopravců ho nechce vozit a to, co mě vadí asi ze všeho nejvíce, stále se blížící doba expirace, člověka prakticky donutí k prodeji za jakoukoliv cenu. Marže jsou neskutečně malé, ale není šance s tím nikam hnout. U tohoto zboží lidé cenu prostě řeší. S problémy, které jsem zde vyjmenoval se potýká i konkurence a jak se začne blížit doba minimální spotřeby nějaké šarže a všichni obchodníci se začnou zbavovat zboží pod nákupkou, nemáte šanci prodat. Někdy jsou výprodeje až takové, že dva roky budujete sklad, třetí rok se nezadaří a všechny granule vezete do útulku.
Když vidím, jak konkurence nastavuje podmínky affiliate, nedivím se, že jsou na ni po pár letech stížnosti na neplacení provizí. Prostě podmínky musí být nastaveny tak, aby na tom byly schopny dlouhodobě profitovat všechny strany – jak já jako prodejce, tak partneři. Přičemž něco naslibovat a první rok, dva to dotovat je možná fajn, ale co bude za pět let? Vždyť někteří partneři do spolupráce investují hodně času. Psaní článků není žádná sranda a všem stranám by mělo jít zejména o to, aby článek, který partner napíše, pracoval i za pět či deset let. Proto musí být všichni maximálně rozumní a posuzovat affiliate program z více jak krátkodobého hlediska.
Logicky, pokud je na pytli granulí za 1200Kč marže 150Kč a od těch sto padesáti korun máme odečíst náklady a co zbude si rozdělit, nelze vyplácet provize 15%, jak to občas vídám. Já si myslím, že je férové rozdělit si zisky 50/50. Toto dělení fifty-fifty většinou dobře funguje i jinde, např. ve vztahu my-výrobce nebo my-velkoobchod atd. Žádný výrobce nevidí rád, když jeho zboží, do kterého investoval spoustu času, energie, peněz a knowhow, prodává maloobchod s řádově vyšším  ziskem. Ale stejně tak se na affiliate spolupráci koukáme i my. Partner nechce dělat svojí práci zadarmo a zároveň i my, co víme, jak pracné a nákladné je provozovat e-shop se vším všudy, nechceme odevzdat většinu svého zisku svým partnerům. Rozdělit si zisk 50/50 je jediný způsob, jak se to dá dlouhodobě dělat.

Eshoprychle - baner 728x90
Tak a teď je tu ještě jeden problém. V relativních číslech jsme si rozdělili zisky spravedlivě, ale v absolutních číslech jsou stále tak malé, že my i partneři ztrácíme motivaci makat jako šrouby.
Jak z toho ven? Jedna z cest, kterou jsem se vydal já, je zvýšení průměrné objednávky. Ono je sice hezké, že naši konkurenti nabízejí svým partnerům až dvojnásobnou provizi, ale fakt je takový, že my máme oproti nim 2-3x větší průměrnou objednávku. Někteří zájemci o to nás propagovat se mohou ze začátku zarazit, když vidí, že nabízíme 3-5% provizi, ale nakonec zjistí, že o nic nepřijdou. To že máme o tolik vyšší objednávky není tak těžké pochopit. Zatímco většina našich konkurentů nabízí od 400Kč dopravu zdarma na celý sortiment, my máme do 500Kč dopravu za 149Kč. Dopravu zdarma máme pro zákazníky také, ale dostávají ji většinou spolu s množstevními slevami, nebo na dražší zboží. Nemáme tedy všechny zákazníky a ani je nikdy mít nebudeme. Pokud však nakupují za rozumné ceny, vyplatí se to jak jim, tak nám a i našim partnerům.
Pro některé naše partnery je největším nepřítelem čas. Slevové portály, cash back portály, kuponové weby, agregátory, ty to mají o něco snažší. S nimi domluvíme spolupráci, vytvoříme pro ně banery, nebo si stáhnou ty z Affilboxu a je hotovo. Jednou svojí nabídku umístí na svůj web a dokud bude náš e-shop existovat, nabídka bude platit. Blogeři a jim podobní to mají trochu složitější a rozhodně ta práce není tak bezúdržová jako u výše zmiňovaných partnerů. Blogerům se mnohdy navrhují unikátní banery, které budou ladit s jejich webem, vytvářejí se pro ně speciální podstránky pro relevantnější cílení, komunikuje se s nimi co propagovat a jak. Právě těmto partnerům se alespoň snažíme maximální zjednodušit život a zajistit jim vše co potřebují. Když už píší články, tak jim doporučujeme produkty, které se budou prodávat i za deset let. Pokud takové nejsou, vytvářejí se speciální stránky se souborem produktů, které aktualizujeme my sami. Takže vždy když přes odkaz těchto partnerů někdo proklikne a přistane u nás na e-shopu, vždy první co uvidí budou produkty, o kterých bylo v článku psáno. Ty produkty tam budou za rok, ale i za pět či deset let. Tímto ušetříme našim partnerům čas a díky tomu se pro ně stane spolupráce s námi opět o něco smysluplnější. Je logické, že ten čas někdo musí zaplatit a že to budeme my. My jsme ale schopni na rozdíl od affiliate partnera tuto práci ještě zužitkovat. Partner má kam cílit, s mnohem větší relevancí, díky čemuž dosáhne mnohem většího konverzního poměru, nám tato stránka bude užitečná pro seo, můžeme ji použít jako přistávačku pro PPC apod. Je to práce, která se vyplatí pro obě strany, a tak by to mělo být.
Úspora času a peněz na jedné straně, maximalizace užitku na straně druhé. Když jsme začínali spolupracovat s partnery, zjistili jsme, že většina z nich nemá vůbec jasno v tom co dělat a jak to dělat. Já jsem ale přesvědčen o tom, že to jsou všechno šikovní lidé a přitom zbytečně plýtvají energií. Proč si nepoloží otázku „Když udělám toto, co z toho budu mít za deset let?“ Proč píší články na jedno použití? Proč nebudují trvalé hodnoty?

Zonky - baner 728x90

Nezkopíruje mě konkurence?

Hele, brzdi kámo! Víš, že ty tvé články čte i tvoje konkurence? No jasně, že to vím a fakt se jí nebojím. Co by s tím jako měli dělat? Zrušit dopravu zdarma? Nebo zvednout minimální částku, od které na ni mají zákazníci právo? To se mnohem hůře udělá nežli řekne. Za ta léta běhu jejich eshopů si na to jejich zákazníci už zvykli a nějaký radikální zásah do podmínek by mohl udělat pěkný vítr v jejich zákaznické základně. Navíc díky tomu, jak dlouho selekce probíhala, patří většina zákazníků právě mezi ty, pro něž je doprava zdarma od 400Kč důležitá. Ale ať se toho nebojí, ať najdou tu odvahu a pořádně do toho říznou. Klidně ať se do toho opřou třeba všichni najednou. Jak by to dopadlo? Chvilku by to trvalo, ale nakonec bychom dosáhli toho, co se mi podařilo s lokálním trhem mikro-nemovitostí v Pardubicích – více se dozvíte v tomto článku.
Já si opravdu nemyslím, že by všichni zákazníci po změně podmínek odešli. Vždyť jsem na telefonu pořád a mluvím s těmi lidmi. To, že se tu pracuje s maržemi, které jsem uváděl výše a posílají se balíčky za 400Kč není normální. To přeci nemůže vést k žádné rozumné produktivitě práce. A ti zákazníci za takových podmínek skutečně nenakupují schválně, aby eshopu uškodili. Oni tak nakupují, protože to je možné. Mnozí z nich si nedokáží spočítat, že když je marže 25% a nakoupí za 400Kč, tak z toho má obchodník 100Kč, které mu ovšem nejdou do jeho kapsy. Nemá ani tušení, co všechno se z toho musí zaplatit a pokud něco zbude a ty peníze mají jít z firmy ven, tak že z toho zbytečku stát sebere téměř celou půlku. A vůbec, proč by ho to také mělo zajímat. T,i co o tom třeba přemýšlí si myslí, že je to skvělé, když si to obchodník dokáže tak skvěle spočítat, mít zisk a ještě navíc nabídnout tak neuvěřitelně příznivé podmínky. Ale ono to tak ne vždy je.
Přitom nastavit rozumné podmínky by bylo tak skvělé a nikomu by to neublížilo. Ne, opravdu ani zákazníkům by to neublížilo. Protože pejskaři přesně vědí, kolik toho má jejich mazlíček sníst a co má jíst! Oni ví, že jim jeden pytel vydrží na měsíc a i kdyby dostali třeba třináctý plat a chtěli pejskovi dopřát, tak do něj další pytel navíc prostě nenacpou. Proč by to také dělali, denní dávka je přeci přesně daná! U našich mazlíčků to nefunguje jako u nás – lidí, smím-li nás takto označit. Jakmile je to trochu možné a peníze nám to dovolí, nebo využijeme-li nějaké neodolatelné slevy v marketu, už plníme ledničky. Kdo z nás řeší nějaké kilojouly a podobné nesmysly? Já třeba ani nemám váhu. Včera byla akce na Budvar a co si myslíte, tak jsem jich koupil celou basu. Schválně hádejte, co dělám teď když píši tento článek? Pšoukl jsem na talíř z jedné plastové nádoby kečup, z druhé, žluté do toho kydl hořčici a teď to tady skoro o půlnoci míchám párkem a cpu se jako prase.
Ale pozor, u našich pejskařů to tak nechodí, oni mají své mazlíčky totiž rádi a na jejich zdraví dávají rozhodně větší pozor než my na to naše. A tak mají měsíc co měsíc kupičku peněz na nákup ve zveráku a buď nakoupí u konkurence jeden pytel každý měsíc a nebo u nás dva pytle jednou za dva měsíce. Není to jedno? Samozřejmě že není. I pro ně je jednodušší nakoupit jednou za dva měsíce a pro nás je samozřejmě lepší balit jeden balík místo dvou. Tak proč si to tedy tak komplikujeme? Proč to nedělat jinak? Tak, aby na tom zákazník, obchodník nebo affiliate partner, prostě vůbec nikdo neprodělal?

Provident - baner 728x90

Registrujeme se do affiliate katalogů

Když slyším spojení „registrace do katalogů“ hned mi vyvstane na mysli boj mezi těmi co tvrdí, že to nemá smysl a pak těmi, co si za zápisy stále účtují dost slušné peníze. Asi je fajn, že již seo mágům mnoho lidí na jejich sliby neskáče a že jich tolik dokáže vyhodnotit jaký zápis má smysl a jaký ne.
Co se týče speciálních, velmi úzce zaměřených affiliate katalogů, tam to jisto jistě smysl má. Začali jsme těmi největšími. Seznam těch co mají nějaký smysl lze najít např. zde, ale pro jistotu jsem „affiliate katalog“ a další varianty tohoto slovního spojení vložil do vyhledávačů Seznamu a Googlu v anonymním okně. Ty nejzajímavější vyjedou na první druhé, stránce.
Co mě malinko překvapilo bylo, jak zápisy probíhají. Některé z katalogů, nejsou katalogy v plném slova smyslu. Jsou to spíše výstavky odkazů, seznamy, které navíc nejsou ani pořádně přizpůsobeny aktualizacím a přijímání nových affiliate programů. Mají např. formu článků, které pojednávají o affiliate a následuje výčet programů. Mnohé z nich jsou již neaktivní, stránky neexistují, nebo se člověk při trošce snahy dozví, že nevyplácí provize apod. To jsem si pak říkal, zda má vůbec smysl, mezi takovými programy figurovat. Bohužel má, protože jak se dobře umísťují ve vyhledávačích, nějakého partnera to přivézt může.
Vzal jsem to tedy hrubou silou a přihlásil jsem se, kde to šlo. Obeslal jsem i ty pseudokatalogy, které byly vytvořeny a naoptimalizovány jen na to, aby hezky vyjížděli v SERPU. Právě u nich byla práce téměř zbytečná. Majitele psali, že weby neaktualizují, nebo že si vybírají (přitom podle jakých kritérií mi bylo záhadou) a nejčastější výsledek – má prosba se minula účinkem a odpovědi se nedostalo ani do dneška. Mezi ně patří i mladypodnikatel.cz, od kterého jsem to opravdu nečekal.
Pro jistotu jsem zhruba po měsíci ještě jednou obepsal ty weby, od kterých jsem neměl odpověď a pak už jsem to hodil za hlavu. Registrace do affiliate katalogů nezabralo moc času a vzhledem k tomu, jak to jejich majitelé flákají, věřím že tam naše odkazy zůstanou navždy (pokud se povedlo dokopat vlastníky webů alespoň k ctrl+C a ctrl+V).

Copywriting - baner 468x60

Jak nám pomohli kolegové z webtrhu

Když už jsem takový troll a potěšil jsem komunitu webtrhu notnou dávkou hodnotných i naprosto bezcenných příspěvků, pár poptávek po partnerech by měli skousnout. Nevím proč je na ty webtržníky čas od času házena špína. Že se tam nedá nic sehnat, že se nedá domluvit žádná práce? Já jsem téměř na všechnu práci, kterou jsem kdy poptával, sehnal na webtrhu šikovné lidičky. Tak jsem trochu doufal, že se to podaří i tentokrát.
V rozestupu cca 2-3 týdny jsem vystřídal poptávky po affiliate partnerech a affiliate manažerech. Registraci zde mám, zadání jedné poptávky zabere všehovšudy 1 min a je to narozdíl od nabídek zdarma.
Přestože od služeb které jsou zadarmo nelze očekávat nic extra, webtrh mě moc nezklamal. Je to logické, schází se zde lidé s různými zájmy, ale téměř všechny spojuje internetový business. Všichni tito lidé alespoň vědí o čem je řeč, když se řekne affiliate marketing, a po přečtení naší poptávky vědí, co se od nich očekává. Takže nejen že naše nabídka spolupráce zafungovala a pár lidí jí využilo, ale navíc na nás tito partneři již čekali v Affilboxu. Nebylo jim potřeba vysvětlovat co mají dělat, jakým způsobem vytvořit affiliate odkaz, kde a jak mají propagovat.
Pokud se tedy vrátím k tomu, kolik skutečně zabrala celá tato akce, byla to ta minuta o které jsem psal výše.
Kdo se nám ozval a kdo se do našeho affiliatu registroval? Kromě blogerů, majitelů slevo-portálů, inzertních webů se nám ozvali i lidé, kteří se nám chtěli o náš program starat z pozice affiliate managera. Byli to sice jen zájemci s menšími zkušenostmi, takže nakonec k žádné dlouhodobé spolupráci nedošlo, ale s nimi jsme nakonec vymysleli úplně něco jiného. Skutečně kvalitních affiliate managerů je v ČR málo a jsou hold rozebraní. Nelze však říci, že by o nás nevěděli, teď už jen stačí počkat, až trochu povyrosteme, nebo až jim někdo jiný odřekne.

Copywriting - baner 250x250

Kuponové a slevové weby spolu s cashbacky

Kuponové weby, slevové portály a weby nabízející cashback jsem hodně promýšlel. Také mě donutili mnohem více počítat. Tito zástupci partnerů byli jedním z důvodů, proč jsem affiliate kanál tak dlouho odkládal. V době, kdy jsem sháněl informace o těchto webech, převládaly vůči nim spíše negativní postoje. Hodně často se skloňovalo ve všech pádech parazitování na značce a vůbec se to točilo kolem toho, zda jsou tyto portály schopny a vůbec ochotny přivézt nového zákazníka. Udělají pro nás také nějakou práci a nebo nám jen zkrouhnou marže na objednávkách našich stálých zákazníků?
Optimalizace na brand eshopu na sebe nedaly moc dlouho čekat a obavy se potvrdili. Už se spuštěním programu se s tím ale dopředu počítalo a proto jsem to vyřešil následujícím způsobem.
Pokud už někdo bude ve vyhledávačích pod naším brandem vybíhat s nabídkami slevových kuponů, tak ať tam jsou alespoň všichni a konkurují si mezi sebou. Ať si rozdělí naše zákazníky a hledají další způsoby, jak nás propagovat. Myslím si, že urvat přední pozice na brand je to nejjednodušší, zejména pro staré zajeté portály a rozhodně to není nic, za co bychom jim měli líbat nohy. Když my eshopy optimalizujeme na brandy našich dodavatelů, je to trochu o něčem jiném. Naši dodavatelé nejsou zařízeni k obsluhování drobných zákazníků a už vůbec ne v rozumných termínech. Též jim nejsou schopni a nebo nechtějí nabídnout široké portfolio dalších produktů, aby si mohli zákazníci vše nakoupit na jednom místě a nemuseli trajdat po mnoha eshopech. Přidaná hodnota nás – eshopů vůči našim dodavatelům je prostě nepopiratelná. Ať mě tedy slevové portály a cashbacky přesvědčí o tom, že jejich přidaná hodnota je alespoň srovnatelná a možná změním svůj názor.
Slevové portály nabízí další slevy a to je to, co mě trochu děsí. Je to vlastně jediná pořádná hodnota, kterou zákazníkům nabízí. Jenže tyto slevy jdou z našeho a jsou zadarmo. Proč by měl někdo dostávat slevu jen tak? Já také u svých dodavatelů žádnou takovou slevu nedostanu! Ještě děsivější je, že je s těmito slevami potřeba počítat vždy, když řeším jiné slevy na webu. Protože by to také mohlo vypadat tak, že dáme zákazníkovi slevu ze slevy, k tomu dopravu zdarma a nakonec můžeme zboží rozdávat úplně zadarmo. Jenže mě jako zákazíkovi by se nelíbilo, kdybych dostal slevu a pak přišel na web a nemohl ji na polovinu produktů uplatnit, neboť jsou již ve slevě. Mě jako zákazníka by to vyloženě naprdlo. Takže já chci dát zákazníkovi slevu, kterou získá od našeho partnera, tu bude moci využít v kombinaci s dalšími slevami a přitom nechci přivézt firmu na mizinu. Potřebuji nějaké řešení, kterým bych ochránil svoji firmu a přitom nepoškodil partnera. Jedno takové existuje a nejen že partnera nepoškodíme, naopak mu vylepšíme celkovou bilanci. Všem těmto partnerům generujeme slevu, která je podmíněna minimální objednávkou. Tím nám to vynahradí ztrátu, kterou nám způsobují slevy slev, zákazník si přijde na slušnou cenu a partner vyšší provizi z důvodu vyšší průměrné objednávky.
A teď co se stane, když budou naši stálí zákazníci využívat slevových portálů a cashbacků opakovaně? Co jiného se dá očekávat? Ani zde nezbývá, než se s tím smířit a zařídit se podle toho. Jak jsem byl rád, že jsem v minulosti na eshopu nenahodil žádný věrnostní program. Teď by se to opět muselo řešit různými omezeními pro zákazníky, což nemám rád a nebo bychom se zase museli potýkat s problémem, že získávají slevu od našeho partnera, kterou mohou využít v kombinaci s množstevní slevou na eshopu, dopravou zdarma a teď ještě navíc se slevou plynoucí z věrnostního programu. Proč nemám rád řešení tohoto problému omezením kombinací slev mezi sebou? Protože to komplikuje život zákazníkům a je to na ně taková „bouda“. Tak na jednu stranu jim slevu dáte, ale na druhé jim ji vezmete. Oni mají radost, že získali slevový kupon, za který si koupí balík granulí, a vy je připravíte o dopravu zdarma? To se mi nezdá zrovna fér a s takovým jednáním se v internetových obchodech setkávám. Štve mě to!
Díky tomu, že jsme vlastní věrnostní program zatím nenahodili se těmto problémům vyhneme. Možná je to i lepší, protože takto si zákazník může vybrat takový věrnostní program, který mu bude nejvíce vyhovovat. A teď bych se měl asi vrátit k tomu, co jsem napsal dříve. A to, zda vůbec cashbacky přináší zákazníkům něco víc! Pokud ano, tak za tu přidanou hodnotu považuji právě toto! Pro zákazníky jsou cash-back portály vlastně takovými věrnostními programy ale s tou výhodou, že se nevztahují jen na jeden eshop. Najdou si takový cashbackový program, který jim poskytne co největší množství pro ně zajímavých eshopů a bonusy se jim nenačítají po kapkách v každém z nich zvlášť, ale bonusy jim naskakují hezky souhrnně na jejich oblíbeném cashback portálu.
U slevových portálů a casch back webů jsem si všiml, že si se sháněním partnerů moc hlavu nedělají. Prostě oprásknou své konkurenty. Bylo zajímavé pozorovat, jak se po zaregistrování prvního partnera přidávají ostatní. Dobré pro ně, dobré pro nás.


Po 2-3 měsících se investice vrátila, ale zvládl by to i lajk?

Přestože to co jsem doposud napsal, může někomu připadat dle délky příspěvku jako hromada práce, není tomu tak. Pokud jste se dostali až sem, víte, že všechny doposavad provedené kroky nebyly náročné na čas. Zapsání do pár hlavních affiliate katalogů, oslovení slevových portálů a vystavení nabídky na webtrhu zabralo jen zlomek času. Z textu je však jasné, že bylo pár věcí, které bylo nutné promyslet. Co jsem do pracnosti nezapočítal vůbec je úprava podmínek, sepsání uvítací stránky našeho provizního programu, vytvoření banerů, nastavení kampaní atd. S tímto vším by mi mohl pomoci někdo zkušenější, kdo se v tom již chvíli pohybuje. Asi by mi to nesestavil sám bez mé účasti, ale mít někoho podobného při ruce by nebylo od věci. Jenže takový člověk se nenašel.
Protože mám kolem sebe pár známých s vlastními eshopy, kteří se v podobných věcech vůbec neorientují, vůbec si nedokážu představit, že by zaplatili roční předplatné Affilboxu a pak souběžně se starostmi, které řeší v rámci svého provozu, řešili ještě tohle všechno okolo. Fakt si to nedovedu představit. Ale na druhou stranu plánuji brzy provést experiment, kdy jednomu z nich registraci zařídím a zkusím ho hodit do vody a jen na dálku navádět co a jak. Věřím tomu, že až sem by to mohli zvládnout, stejně jako by byli schopni hledat zajímavé obsahové weby a oslovovat majitele na přímo.

Vasenaroky.cz - baner
Než se začnu rozepisovat o tom, jak jsme postupovali dále, nejprve shrnu tři první měsíce. Udělám to tak proto, že k tomu, co jsme doposud odpracovali, nebyly potřeba žádné extra znalosti, stálo nás to jen málo času a s trochou pomoci by to zvládl každý. A i tak se nám již investice vrátila!
Určitě mrkněte na článek o tom, co nám přinesl affiliate po třech měsících, který jsem napsal před půl rokem. Budu teď pokračovat o tom, jak jsem se snažil najít affiliate managera a nakonec jsem se rozhodl, že raději využiji to co vím o skliku, adwords, facebooku, emailingu a pokusím se vlastními silami uzavřít rok.

Affiliate manager se prozatím nenašel.

Když se Affilbox konečně zaplatil a já viděl, že by se ze zisku zaplatila i práce affiliate managera, začal jsem se po něm shánět. Oslovoval jsem je přímo a vždy jsem dostal stejnou odpověď. Mám plno. O co častěji jsem slyšel to odporné NE, o to urputněji jsem sháněl affiliate managery, ale opravdu nic. Na webtrhu se mi ozvalo pár lidí, ale všichni si to chtěli jen vyzkoušet, to však nebylo to, po čem já jsem toužil. Učit se na mě, na mém webu, plýtvat mými penězi a časem? Nakonec jsem si řekl proč ne a určil budget na jednoho z těchto začátečníků. Jenže místo přesně cílené a poctivé práce jsem nakonec slyšel přesně to, co jsem slyšet nechtěl. „Nalijte peníze tam a tam, zaplaťte reklamu, co mám vlastně dělat apod.“ Tímto byla spolupráce ukončena.
Pokud mám mít affiliate managera, opravdu potřebuji profíka, kterých je na našem trhu poskrovnu. Jeho úkolem by mohlo být shánění nových partnerů, ale i to všechno okolo. Hlavně využití všech zkušeností, které v rámci své affilate kariéry nasbíral a když už se rozhodně něco dělat, ví proč, jak a s minimem námahy dosáhne stanoveného cíle. Mnoho procesů máme v době, kdy píši tento článeček, již nastavených. Proto kdyby se našel někdo, kdo by byl ochoten vyloženě jen shánět nové partnery, my ho bereme. Nejsem žádný parazit a rozhodně nechci dělat nic tím způsobem,  že bych dotyčného vytěžil a šel si hledat nového hostitele. Sháním někoho, kdo dokáže svou práci za dobrou cenu prodat více zákazníkům najednou. Čímž může nabídnout rozumnou cenu a přitom sám dosáhnout zajímavého výdělku. Člověka, který když už sedne ke svému počítači a rozhodne se zavolat nebo napsat email a oslovit potenciálně zajímavý web, z kterého by se mohl vyloupnout ještě zajímavější partner, učiní tak jménem několika svých zákazníků najednou. Ta úspora tu zákonitě musí být, protože tu samou práci by si mohly eshopy zajišťovat sami za sebe a každý by ji také sám za sebe zacvakal. Affiliate manager to může udělat za ně za všechny a je jen na tom osloveném, zda se mu nějaká spolupráce bude zdát zajímavá.
Když jsem tedy na začátku hovořil o tom, že dělám všechno pro to, aby byl systém postaven na principu win-win-win, aby byl zajímavý pro nás, našeho zákazníka i affiliate partnera, nyní bych přidal ještě jedno win pro nového affiliate managera.
Zdalipak se ale v tom málu profíků affiláků najde alespoň někdo, kdo by ještě nespolupracoval s žádným krmivářem? To nevím. Ale třeba se nějaký takový najde zrovna mezi mými čtenáři. Věřím, že správná klíčová slova přivedou na můj blog ty správné lidi 🙂 Mezi tím budu pokračovat ve svém boji sám a říkám vám, já to dám.

Affilbox - baner

Heuréka, affiliate s emailingem propojen!

Byl jsem z toho už pár let malinko rozmrzelý, jak ty peníze mizí v PPC kampaních. Když se jednou roztočí tato nenasytná černá díra, už není návratu. Jak těžké je omezování rozpočtů na PPC, když nás vnitřní hlásek upozorňuje na příliš vysokou cenu za konverzi, jak těžké je snižovat ceny za proklik … ta hrůza z poklesů tržeb.
Nejednou jsem si říkal, zda to neberu úplně z druhé strany. Že mám rozjeté ty nejdražší propagační kanály a to co by přivedlo zákazníka mnohem levněji je v nedohlednu.
Nj, jenže na druhou stranu to co je nejdražší mi stačí k tomu, abych vygeneroval dostatek peněz a uživil nejen firmu, ale i lidi a třeba i něco zbylo. Nebylo to nejtěžší už učiněno a nečekají mne už jen lepší časy?
Kdybych začínal affiliatem, nemohl bych přeci využít těch ostatních kanálů k jeho podpoře. Kdybych začínal affiliatem, už bych věděl, že bude jenom dráž. Tak co je lepší varianta?
Jakých kanálů že jsem k podpoře affiliate využil? První na ráně byl emailing. Když jsem si porovnával aktivitu jednotlivých partnerů, byla tam skupina, která sice měla zájem něco dělat, ale vůbec si nevěděla rady. Bylo mi jasné, že se nemůžu věnovat každému individuálně a bylo potřeba vytvořit nějaký návod, jak začít. Vůbec se mi do toho nechtělo, ale nechtělo se mi to nechávat ani na někom jiném. Je to můj affiliate, já vyplácím partnery, já jsem majitel, tak kdo jiný by se měl affiliatem prezentovat. A vůbec, vytvořit krátký návod v pěti lekcích bych mohl zvládnout. Co je to pět článků proti diplomce, nebo ročníkové maturitní práci? Dal jsem se do práce a každý večer vytvořil jednu stránku. Požádal jsem podporu Affilboxu, aby mi propojila jejich systém s emailkampaněmi. Tak mi každý nově zaregistrovaný člen automaticky propadne z Affilboxu i do kontaktlistu v emailkampaních a automaticky se mu pošle uvítací zpráva. Pokud nový člen ví, co má dělat, může zůstat jen u toho. Pokud však neví, může se přihlásit k odběru e-booku a v týdenních intervalech mu na emailovou adresu dorazí mých pět návodů.
Kromě této automatiky občas přepošleme partnerům newslettery, které máme připraveny pro naše zákazníky. Většinou se jedná o různé slevy, nebo bonusy, které zase nám posílají naši dodavatelé. Pro zákazníky to je zase něco navíc. Pokud nám dodavatel udělá 14ti denní akci, kdy ke každému pytli přidá 2kg navíc, tak se nám to hezky posčítá. Zákazníci si u nás nakoupí např. dvojbalení na které je množstevní sleva a doprava zdarma, navíc od nás díky distributorovi dostanou další dvě dvoukilovky navíc a pokud se k nám prokliknou např. přes nějaký cashback web, naskočí jim tam i bonus z celkové částky, za kterou u nás nakoupili. Zákazník si přijde na své, nás to nic moc navíc nestojí, affiliate partner má provizi – všechny strany jsou spokojeny.
Nakonec občas projedeme neaktivní partnery a zjišťujeme, proč se zatím nezapojili, přestože od nich máme registraci.

Emailkampane - baner 468x60

Oslovujeme i stálé zákazníky

Ještě u emailingu chvíli zůstanu. Jelikož naše databáze zákazníků není vůbec malá a pravidelně s nimi komunikujeme, vložil jsem informaci o možné spolupráci i do patičky našich emailů. Člověka, kterého taková nabídka nezajímá, to nijak neurazí. Ovšem pokud někdo z našich zákazníků má web, nebo chce využít affiliatu jako věrnostního programu, má tu možnost. Pro nás to znamenalo jediné – přidat do patičky jeden odkaz navíc. Další způsob, jak dát bezpracně lidem vědět o našem affiliatu.
Zhruba v půlročním intervalu si navíc vytahuji jen zákazníky, kteří u nás v minulosti nakoupili a z nějakého důvodu přestali a tvořím pro ně speciální e-mail s informacemi o našem programu. Některým zákazníkům věrnostní program schází. Nestačí jim, že u některých konkrétních produktů jsou ceny sraženy na úplné minimum, že je posíláme s dopravou zdarma. I přesto volají a píší, že by vzhledem k tomu, že již nějakou dobu nakupují, nebo hodlají nakupovat, věrnostní program uvítali.

Webreal.cz
K podobnému tématu se vyjadřoval na webtrhu Radek Ondrášik, že když chce zákazník slevu, tak by byl marketér hloupý, aby se nad tím alespoň nezamyslel. Pokud se ukáže, že Black friday funguje, byl by obchodník hlupák, kdyby tuto informaci zcela ignoroval. Ne nadarmo má v tuto chvíli Alza Black friday snad každý týden.
To víte, že i já si pokládám otázku, zda věrnostní program lidem dát, nebo nedat. Po spuštění provizního programu byl problém vyřešen.
Zajímá vás, jak to vlastně dopadlo? Zda se partneři získaní tímto způsobem liší od těch, co si nás sami aktivně našli a pro které nejsme prvním provizním programem?
Protože četnost našich rozesílek je poměrně velká a počet přihlášených odběratelů také není zcela zanedbatelný, počet přihlášených je oproti jiným zdrojům vyšší. Odběratelé reklamních sdělení se častěji registrují k odběru našeho ebooku pro úplné začátečníky, který evidentně čtou a vracejí se k němu. Míra otevření prvního dílu ebooku je přes 75%, open rate ostatních dílů mírně klesá. Pozitivní je, že se lidé z programu neodhlašují a že ho neoznačují za spam. Pokud si však manuálně projdu všechny partnery, jsou tito mnohem méně aktivní než ti ostatní. Registrace proběhne, ebooky si pročtou, ale suma konverzí, která od nich přijde je nizoučká. Nemají hold tolik možností jako ti, co internet živí. Je tam spoustu přihlášených, kteří nemají webové stránky a když je náhodou mají, tak ne tematicky blízké našemu internetovému obchodu. Někteří nepoužívají facebook, jiní emaily. Věřím tomu, že pro spoustu lidí je složité pochopit, jak to celé funguje.
Shrnu-li to, i přesto všechno to má smysl. Ano, je třeba počítat s mnohem nižší kativitou partnerů, ale i přesto se mezi nimi najdou tací, kterým přijde náš program vhod. Konverzí je sice méně, ale stálo mě to jen přidání jednoho odkazu do patičky.

Emailkampane - baner 468x60

Vytváříme PPC kampaně

S PPC kampaněmi pracuji už od samého počátku, protože je to nejjednodušší způsob, jak dosáhnout cíle hned! V tomto případě je cílem získání nových partnerů. Až tady začínám pouštět do propagace affiliatu také nějakou kačku. Mým cílem je rozpočet na PPC kampaně v absolutních číslech neustále zvyšovat, ale přitom chci dosáhnout toho, aby se poměr celkových nákladů vynaložených na PPC ku obratu, který mi partneři vytvoří, snižoval. Má to ale své limity. Konkrétních vyhledávaných dotazů není moc, z čehož plyne, že se sice nedá počítat s vysokou návštěvností, ale také to znamená, že se není třeba obávat, že by to bylo příliš drahé.
Ale ani to, že je vyhledávanost na konkretní klíčová slova nízká, neznamená, že bych práci odflákl a skončil u pár obecných sestav. Aby se práce, kterou jsem do toho vložil, zaplatila, bude třeba, aby kampaně jely nepřetržitě pár měsíců, což nebude problém. Jiné kampaně už pro mě pracují více než pět let a dofám, že tyto poběží alespoň také tak dlouho.
Jak jsem nastavoval ceny za proklik? Rozhodně jsem moc netlačil na pilu. Nahodil jsem zhruba třetinu pod průměr, což mi zajistilo průměrné pozice a přitom dalo prostor pro postupné navyšování rozpočtu ze zisku, který affiliate marketing přinese. Nerad totiž jakoukoliv činnost dotuji činností jinou. Pokud by si na sebe affiliate marketing neměl vydělat, pak ho pro mne nemá smysl dělat vůbec. Jestliže bych zjistil, že se nevyplatí ho podporovat ppc kampaněmi, tak je zlevním nebo vypnu úplně a zvolím jinou metodu. Já jsem ale zjistil, že to smysl má a hlavně teď, když stejně nemám ani affiliate managera. Nemusím si alespoň lámat hlavu s tím, kolik zaplatím jemu a kolik mi zbude na ostatní aktivity.
A proč netlačím na pilu? Proč nepovolím kohouty a nepustím tam trochu více? Protože používám remarketing. Nepoužívám úplně obecné kampaně, nesnažím se být na prvních místech ve vyhledávačích na každé klíčové slovo. U prvního místa ve vyhledávači je větší poměr intuitivních klikačů a obecné fráze mi nepřitáhnou až tak vážné zájemce, jaké bych potřeboval. V obou případech dochází ke snížení relevance a placení i za návštěvníky, které se nakonec partnery nestanou. Mnohem větším problémem ale je, že jakmile spustím remarketing, tak za tyto nerelevantní návštěvy zaplatím znovu a vše se to dost prodražuje. Nebo to skončí tak, že jsem na základě špatných výsledků nucen snížit ceny za proklik, čímž spadnu na horší pozice, dojde k poklesu CTR a nakonec se mi celá ppc sranda sice neprodraží, ale není z toho tolik partnerů, kolik by mohlo být.

Affilbox - baner

Pustil jsem i remarketing?

Ano pustil. Na Affilbox se nahrály všechny potřebné kódy a spustilo se to na Sklik, Adwords a Facebook. Pro eshop sice používáme ještě další sítě, ale zde si myslím, že je to zcela dostačující. Publika jsem vytvořil z těch lidí, co se o našem programu dozvěděli z emailu, co si o něm četli na našich stránkách, těch co navštívili partner.caskrmeni.cz, co se registrovali a pak jsem si pohrál s různými pokročilými podmínkami, které umožňují propojení Adwords s Google Analytics a vyloučil jsem ty, kteří se již stali partnery.
Prozatím jsem se nesnažil o žádné grafické prvky, žádné poutavé banery, ale zaměřil jsem se na obyčejné textové inzeráty, které jsem ale udělal ve více variantách a rovnou se A/B testují proti sobě. Když už jsem si dva dny hrál s vytvářením a správným zacílením sestav, udělal jsem menší remarketingové kampaně zaměřené na návštěvníky podle toho, o co projevili zájem. Asi nelze úplně přesně odhadnout, zda se jedná o blogera nebo majitele obsahového webu, ale alespoň jsem se o to pokusil.
No a do třetice všeho dobrého otipovávám návštěvníky i podle toho, jak se chovají na tomto blogu. Protože i zde se najdou internentoví podníkatelé se zájmy blízkými těm mým a i je může nakonec oslovit remarketingová kampaň na náš affiliate program.
V Adwords a na sociání síti Facebook jsem využil možnosti vytváření podobných publik. V Adwords je již pár let používám, ale na Facebooku jsem se s nimi pořádně skamarádil teprve nedávno. Pokud porovnám výkon, u mě jednoznačně vyhrává Facebook. Připadá mi, že s nasbíranými daty umí docela hezky zacházet. V našem případě jsem postupoval tak, že jsem si nejprve naplnil publikum těmi, co se zaregistrovali do programu. Z tohoto publika jsem poté vytvořil publikum podobné. Na Facebooku lze zvolit, jak velké má být a to od 1 do 10 procent ze všech uživatelů. Je jasné, že deset procent by bylo naprosté plýtvání prostředky. Nikde jsem si nezjišťoval, kolik lidí by o affiliate mělo zájem, nebo kolik procent se mu již věnuje, ale deset to určitě nebude. Zvolil jsem tedy jedno procento, napsal inzerát, vybral k němu poutavé obrázky a vše spustil. Tyto kampaně jsou spuštěny na hodně úsporný režim: cena za klik – pár haléřů.

Socialsprinters - baner 728x90

Přímé kontaktování partnerů

Proč jsem si nechal přímé oslovování partnerů úplně na konec? Rozhodně to není proto, že bych se mu vůbec nevěnoval. Ale je to proto, že je nejpracnější. Shánění spolupracovníků na přímo není o jednorázové registraci nebo nastavení kampaní. Je to činnost, na které se musí pracovat neustále a vzhledem k tomu jak málo z potenciálních partnerů jsem oslovil, si zaslouží jen krátký odstaveček v celém tomto článku. Dobře, když říkám málo, myslím tím málo v relativních číslech. Vezmu-li v úvahu celkový počet webů, které by za oslovení stály, tak jsem jich oslovil velmi, velmi málo a přitom tato činnost je možná nejvíce efektivní. Není to perpetum mobile, ale pokud by měl člověk čas, nebo na tuto činnost našel správné lidi, věřím, že by to byla dobrá investice do budoucnosti. Tedy investice do budoucích objednávek za rozumné peníze.

Emailkampane - baner 468x60
Proč právě na oslovování nových potenciálních partnerů chci najmout lidi? Protože sám nemám času nazbyt a i kdybych měl, tak se na nedostatek času budu vymlouvat. Proč? Inu, v prváku a druháku na střední škole jsem střídal jednu brigádu za druhou. Všechno to byla dřina po nocích a končilo to pořezanýma rukama a nebo postelí plné skelné vaty. Přitom ty peníze se daly vydělat i jinak. Posedáváním na židli a povídáním si s lidmi to telefonu. Jednalo se o aktivní telemarketing. I přesto, že jsem se stal jedním z nejlepších prodejců titulu „Readers digest“, jsem open office brzy opustil a už bych se k tomu nikdy nevrátil. Pro takovou práci se asi člověk musí narodit, jinak to ani není možné. Doteď si úplně přesně vzpomenu, jak to tam vypadalo a to už je dobrých 15 let dozadu. Každopádně nikde jinde jsem si tak rychle nevypěstoval k něčemu averzi jako u jedné nejmenované společnosti u nás. Někteří známí tam i v mém věku chodí brigádničit, protože platí stále dobře a opravdu je obdivuji a možná je i někdy zaměstnám 🙂
K přímému oslovení ale není vždy potřeba používat telefon. Naštěstí! Občas se na ochotu spolupracovat s námi zeptám majitele větší facebookové skupiny, ale většinou se zaměřuji na tématické weby. Čerpám z různých zdrojů. Zadáním dotazů které se nás týkají rovnou do vyhledávačů dostanu výsledek, kde jsou alespoň dohledatelné weby. Některé adresy si vytáhnu z Adwords a Skliku. Tam je zase výhoda v tom, že zde mohu poměrně přesně odhadnout, jak jsou weby veliké, jak jsou k mým stránkám relevantní a zda budou konvertovat. Občas to vezmu jen podle katalogů.


Na co se ještě chystám?

Docela mě zaujal Máriův „Tajný trik, jak zjistit partnery konkurence“. Když jsem se čirou náhodou dostal při brouzdání po internetu na tuto stránku, zadal jsem svůj email, byl jsem zvědavý. Jak se říká, nadpis je stejně důležitý jako obsah a tak mě za chvilku čekalo video.
Postupoval jsem podle návodu, ale nástroj, který je k tomu použitý má bohužel svá omezení. Již nevím, kolik to bylo přesně pokusů, ale párkrát jsem zadal webovou adresu, použil filtr a poté už to po mě chtělo placenou registraci. Druhý den mě to ale opět pustilo. Až budu mít opravdu více času, tak si to asi na nějaký měsíc zaplatím a zkusím posbírat pár kontaktů.

Vyplatilo se to?

Možná bych se měl teď bít do hlavy, že jsem s affilem nezačal dříve. Asi je pravda, že bych tehdá nedokázal vše propojit a zužitkoval, jako dnes. Já mám ale takové pravidlo, raději začít hned a dělat věci špatně, než nezačít vůbec. Stejně k lámání chleba dojde až za pochodu a je to o tom, rychle utnout to, co nepřináší výsledky a naopak pokračovat v tom, co smysl má. K nějaký ztrátám dojde, ale nikdo jiný to za mě nevyzkouší. A když ano, tak mohu mu důvěřovat? Je takových cest, kterými se člověk může vydat a je zrovna ta moje správná? Když někomu radím, do jakých kanálů kolik peněz investovat, stejně si říkám, že jak to pro dotyčného musí být těžké. Zejména proto, že pokud je v tomto oboru úplně nepolíbený, tak je to jen o důvěře. Jak mi může důvěřovat, že mu nekecám. A jak může věřit tomu, že by to někdo neudělal jinak a lépe. Možná udělal, ale jak toho člověka sehnat a ještě navíc na první dobrou?
Takže pokud mohu hovořit za sebe, nejsem affiliate profík. Možná by si s affiliatem někdo dokázal poradit lépe, ale to je jedině dobře. Protože pokud jsem jeden z těch horších, tak musím říci, že i tak to všechno šlape jako hodinky 🙂
Náš provizní program mám spuštěný už rok pro Čechy a Slovensko. Nevyužívám služeb žádného freelancera ani agentury. Neprošel jsem žádným online ani jiným školením, neúčastnil jsem se žádné konference, nevlastním ani nestuduji žádné knihy věnující se tomuto tématu. Jen kombinuji to co znám a věnuji tomu svůj čas. Nedělal bych to, kdybych sehnal člověka, který by byl alespoň tak šikovný jako já. Tím ovšem netvrdím, že jsem šikovný. Vysvětlení může být i takové, že buď je tolik lidí nešikovných, líných a nebo si říkají o takové peníze, o kterých si může nechat zdát 99% populace. To víte, že bych se raději věnoval podnikání, ale nejde to.
A teď trochu čísel na závěr.
Affiliate marketing by byl asi mnohem zajímavější pro malé weby. Pro nás jako středně velký úzce zaměřený e-shop jsou obraty z tohoto kanálu jen malým kouskem koláče. Měsíc co měsíc se však počet partnerů neustále zvyšuje a zvyšuje se i počet konverzí, které díky těmto partnerům máme.

Affilbox od Maria Roženského - celkový počet partnerů a aktivní partneři

Affilbox od Maria Roženského - celkový počet konverzí

V současné době se tento levný kanál podílí na celkových tržbách zhruba z 3-5%, což už dělá docela solidní sumu peněz. O tom, že se poplatek za provoz Affilboxu zaplatil již po 2-3 měsících jsem již psal, ale od té doby byl nárůst tržeb takový, že se cena služby stala úplně zanedbatelnou položkou. Jen škoda, že pracujeme s rychlo-obrátkovým a nízko-maržovým sortimentem a zbožím v nižších cenových relacích. Člověk by mohl své partnery mnohem lépe motivovat, ale každý obor má své.

Vyzkoušejte náš affiliate program

Pokud jste se prokousali až sem, děkuji za pozornost. Budete-li mít chuť si vyzkoušet náš program, konverzní poměr všech partnerů se pohybuje od 2-3%, průměrná objednávka byla kolem dvou tisíc korun, ale všechny tyto informace aktualizujeme na naší nástěnce. Jestliže se chcete na něco zeptat, pište, zkusím odpovědět. Sám affiliate jiných firem používám, sám jsem jinde partnerem, takže vím, jaký servis kdo poskytuje. Je zajímavé, že největší firmy, které mají kapacity na kdejakou blbost, nezajišťují pořádně ani základní podporu. Neberou telefony, neodpovídají, nedokáží vám vytvořit reklamní prvky na míru (např. epojisteni.cz). Nechápu proč! A nechápu, jak je možné, že my menší to zvládáme. Takže jestli vám mohu něco slíbit, tak že budu vždy k dispozici, tak já prostě funguji. Tak co, nahodíme to?

Affilbox (kniha) - baner 728x90


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

7 thoughts on “1 rok affiliate máme za sebou – jak jsme dopadli?

  1. Zajímavé shrnutí a vysvětlení. Nicméně nikde v podmínkách affilu jsem nenašel jestli se provize vyplácí pouze jednou z každého přivedeného zákazníka nebo opakovaně? Takže uvedu příklad, přes affil odkaz přivedu zákazníka a on nakoupí za 1000 Kč granule. Já dostanu krásných 30 kaček za objednávku. V případě, že se tento zákazník stane pravidelným zákazníkem eshopu a ročně utratí X tisíc tak při neopakování provize jsem si pouze vydělal na jedno pivo. nebo se mýlím?

    1. Přesně s tím bojujeme i my. Pokud máte firmu, tak asi tušíte, jaké mohou být náklady (neděláte-li eshop z pokojíčku) … granule jsou prostě průšvih a otázku, kterou jste právě položil si pokládáme také. Bohužel je to pro lidi komodita, kterou potřebují a to opakovaně, tudíž žádná částka, kterou lidé za granule zaplatí, pro ně nebude dostatečně nízká. Kdybyste mi jako affiliate partner napsal, tak bych vám k propagaci poradil úplně jiné produkty. Nemýlíte se, takový je fakt 🙁

  2. Moc pěkný report. Tvá výhoda je, že všemu rozumíš, tzn. ten rozjezd jsi mohl sám udělat a máš o tom představu. Usuzuji to podle tvých předchozích článků. Což je pro rozjezd affiliatu super, jenže ne všichni všemu tak dobře rozumí. Takže tento kanál není asi pro všechny. Na druhou stranu kdo jej umí tak je vysmatý. Platí jen za výkon. Tak tomu je ale i na straně partnerů.Dle mého je affiliate takovým oborem jak český chalupář, musí rozmět od všeho trochu. Pokud se v něčem moc specializuje, potom začne spekulovat, zdali nebude lepší dělat onu věc na kterou se specializuje. Ale kdyby vydržel, tak by měl mnohem větší výsledky, než když se specializuje na něco, kde pak účtuje jen své hodiny.

  3. Musím zde potvrdit, že přístup majitele tohoto blogu je velmi vstřícný. 2 x jsem napsal nějaký dotaz a vždy jsem dostal odpověď, která nebyla jen tak „aby se neřeklo“. Odpovědi byly velmi osobní a moc fajn. V dnešní době je to podle mě velká vzácnost takový přístup. Mám rád články na tomto blogu. Chtěl bych jen napsat Děkuji a držím pěsti. Pavel K.

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *