Obrázky, tlačítka, banery pro začínající weby zdarma?

Doporučte přátelům:
RSS
Facebook
Google+
http://www.nelzu.cz/2017/02/26/obrazky-tlacitka-banery-pro-zacinajici-weby-zdarma/
Twitter

Na banální úpravy, které sfouknu za 5 minut nekontaktuji svého grafika se sazbou 1000Kč/hod.





Je to už dávno, co jsem začínal a vše si dělal na koleně sám. Uznávám, že jako negrafik jsem vždy vytvořil pěkný paskvil. Ale i ten paskvil mnohdy udělal svojí práci. Ani nevím, kdy jsem naposledy sháněl nějakého trvalejšího grafika, svého totiž už mám. Problém je v tom, že je pekelně drahý. Proč si ho platím? Zatímco jsem měl kdysi málo zákazníků a hodně času, nyní je to spíše naopak. To poslední, na co mám teď čas, střídat jednoho grafika za druhým a zkoušet, se kterým budu nakonec spokojen. Navíc každý z nich má svůj rukopis, styl, kterým se odlišuje od ostatních a já nechci mít u svých klíčových projektů každý grafický prvek úplně jiný.
Svého stálého grafika mám již několik let a odvádí dobrou práci, navíc spolu občas ukujeme i nějaký barterový obchod. Vím, že když potřebuji narychlo něco kvalitního udělat, bude mi vždy k dispozici, ale hold to něco stojí.
Kdy udělám výjimku a sáhnu po levnějších variantách? Hlavně tehdy, když to není pro můj hlavní projekt, nebo kdy se jedná o nějaké jednoduché záležitosti. Na vytvoření tlačítka není potřeba platit grafikovi 1000Kč/hod. Pokud je k dispozici obrázek s free licencí, který je k mání i pro komerční použití.

1) Obrázky k různým účelům zdarma

pixabay-1566416_640

Pixabay je úplná klasika, kterou používá mnoho lidí. Kolem půl milionu obrázků je dostatečné množství proto, aby člověk našel vždy něco, co s jeho tématem souvisí. Tento zdroj mám rád zejména proto, že všechny obrázky lze použít pro komerční použití a nemusím složitě zjišťovat, zda tomu opravdu tak je. Jedinou takovou drobnou nevýhodou je, že zde nenajdeme obrázky z českými texty. Když pro eshop sháním tlačítko s nápisem „uložit“, „koupit“ apod, tak jsem jednoduše v koncích. Ale není třeba zoufat, vyhledal jsem pro vás stránku, která splní veškerá vaše očekávání.
Po dalších obrázkových databankách nemusíte složitě pátrat. Odkážu vás na web, kam se vracím, když Pixabay nedává žádný kloudný výsledek. Podívejte se na 27 super zdrojů volně šířitelného obsahu, který pro vás sepsal Václav Krajňák.

Vasenaroky.cz - baner

2) Grafika pro naše reklamní kampaně zdarma

Přestože se Seznam snaží držet krok, hodně klopýtá. Ne úplně ve výkonu reklamních kampaní, ale v těch drobnostech okolo, kde má Facebook i Google hodně velký náskok. Jednou z věcí je grafika pro reklamní kampaně, které je díky jejich databázím možné vyřešit levně a rychle za pár minut. Proč? Protože např. Facebook využívá jednoho z největších tržišť s fotografiemi vůbec – Shutterstock a pro placené reklamní kampaně je máme k dispozici zdarma. Tedy skoro zdarma, protože to beztak platíme my z našich rozpočtů 🙂 Každopádně v tomto případě to tolik nebolí a použití je mnohem snažší, než kdyby neměl tuto službu Facebook integrovanou přímo do svého adminu.
Takové obrázky pro okamžité použití má pro nás připravený i strýček Google. Opět je lze jednoduše do svých kampaní umístit na pár kliknutí z prostředí Adwords.

Shutterstock

Abychom Seznamu nekřivdili. Utrácíte u Seznamu alespoň několik desítek tisíc korun měsíčně? Pokud ano, asi nepatříte mezi úplně titěrné klienty a možná jste již od Seznamu dostali i nějakou zajímavou nabídku. Co se týče služeb, tak je asi nelze srovnávat s globální konkurencí, ale co se týče pro-zákaznického přístupu tak určitě ano. Ať se jedná o řešení problémů skrze obchodní zástupce, nebo o telefonickou podporu a určitě i to, že občas pro zákazníka udělají něco navíc.
Moje potřeby již znají a tak mě oslovují vyloženě jen s nabídkami, které by mne mohly oslovit a jednou z nich byli jejich grafici. Takže až se vás někdo od Seznamu zeptá, co by pro vás mohli udělat, zkuste naťuknout grafiku pro své PPC kampaně zdarma.


3) banery zdarma

Potřebujete rychle spíchnout baner např. pro svého affiliate partnera a nehodláte se někoho doprošovat? Asi není nic jednoduššího, než navštívit stránku http://banner.fotor.com. Nemusíte se prát s grafickými programy, kde si musíte nejprve připravit správnou velikost plochy a pak zbytečně složitými úpravami lepit vše dohromady. Věřím, že použití tohoto řešení je pod úroveň mnohých z vás, ale když jde o čas a peníze, není nic jednoduššího. Na úvodní stránce si jen vyberete z nejčastěji používaných velikostí banerů, poté zvolíte šablonu, naházíte na ni co potřebujete a výsledek snadno uložíte jako obrázek. Není to profesionální řešení, ale vytvoření banerů lze zcela intuitivně a je to zdarma … což je dobrá cena za to, co dostaneme.

Copywriting - baner 468x60

4) tlačítka za pár vteřin

Když jsem si na začátku tohoto článku posteskl, že budeme na fotobankách horko těžko shánět tlačítka s českými texty, je tu jedno řešení. Je naprosto geniální a zase – úplně zadarmo. Vlastně je to moje nejoblíbenější pomůcka vůbec. Opravdu mě nebaví shánět někde tlačítka a nebo připravovat zadání pro grafika a pak mu vysvětlovat, jak jsem to skutečně myslel a desetkrát přepracovávat jeho verzi, než dospějeme výsledku. Je to taková kravina, ale než bychom si vyměnili dva maily, nebo bych mu vysvětlil co chci po telefonu, tak mám tlačítko hotové. Třeba jako toto modré tlačítko 🙂

tlačítko affiliate
Mrkněte na stránku http://dabuttonfactory.com. Vždy když mi jde jen o jednoduché tlačítko, použiji tuto stránečku. Protože výroba takového jednoduchého tlačítka zabere a to nekecám max. 10s. Za tu dobu vám grafik ani nezvedne sluchátko. Jednoduché je i přenesení hotového prvku na vaše stránky. Jednoduše kliknete na hotový výtvor, zvolíte „uložit“ a je to. Nebo ho jen zkopčíte do schránky a vložíte na požadované místo kombinací Ctrl+V. Tyto tlačítka vkládám i do banerů vytvořených dle postupů výše, nebo obrázků, u kterých potřebuji nějakou tu call to action.

Brigádníci zdarma

Udělali jste někdy pro někoho něco zdarma? Myslíte, že pro vás by nikdo nic takového neudělal? Přesně to jsem minulý týden otestoval na Webtrhu. Vlastně to bylo poprvé, co jsem něco takového zkusil. Občas se mi totiž lidé ozývají, zda bych nechtěl vytvořit nějakou drobnost za referenci a většinou na to nejsem připravený a tak odmítám. Jsou to šikovní lidé, většinou školáci, kteří mají hromadu času, peníze pro ně nejsou prioritou, ale začínají a shází jim reference. Těch lidí, co mi toto nabízí není zrovna málo. Občas něco takového objevím ve vlákně, občas něco dojde do zpráv a dokonce takové nabídky chodí i na mail.
Je to zvláštní, říkám si. Ale zase na druhou stranu, když pomáhám známým, co si nevědí s e-shopem rady, tak jim taky vše nastavím, vysvětlím a navedu je zdarma. Když zavolají, tak jim tu půlhodinu věnuji atd. Je to normální. A tak jsem na webtrhu zadal poptávku na vytvoření baneru zdarma. Co se nestalo, začalo mi chodit docela dost nabídek, dokud to administrátor neutnul. V soukromé poště na mne čekalo upozornění: „Přátelská rada od podpory: Oceňte svou zakázku férově.



Každou chvilku se na WT objeví vlákna o tom, že je práce moc drahá a nebo zase moc levná a stejně je problém vždy uzavřen tím, že práce má takovou hodnotu, na které se zadavatel a vykonavatel dohodnou. Tak co je to najedou za přátelské rady od lidí, kteří by se jinak sami oháněli tím, že cenu nemá smysl řešit, protože je prostě taková, jaká je. Možná, že takové přátelské rady rozdávají právě ti, kteří by nikdy nikomu nepomohli.
Vybral jsem tedy jednoho ze zájemců a zeptal se, co ho k tomu vede, odpovědět na takovou poptávku. Odpověděl mi, že si to přečetl a řekl si „a proč ne“, že je to pro něho maličkost.
Nikdy bych takové výpomoci nezneužil, ale je dobré vědět, že kdyby se člověk dostal do srabu, že ho v tom lidé nenechají. A to ani cizí lidé.


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

7 thoughts on “Obrázky, tlačítka, banery pro začínající weby zdarma?

  1. Ještě mě napadl jeden dotaz, jde o tituly dividendové? Nebo jakým způsobem z nich pak čerpáte finance nazpět? Nebo doposud nečerpáte a teprve shromažďujete a čerpat se chystáte „na stáři“ postupným odprodejem?

    Mnoho otázek, vím, snad nevadí. 🙂

    1. No, to je otázka. Vzhledem k tomu, že vše reinvestuji, tak se mi dividendové tituly moc nehodí. Pokud vyplatí firma na dividendách do 25-30% zisku, tak se to dá zkousnout, jinak raději vybírám takové, které provádí zpětné odkupy akcií. Je to z toho důvodu, že snížením počtu akcií dojde ke zvýšení jejich ceny. Tudíž je lepší pak počkat 3 roky abyste prošel časovým testem a vytáhnout peníze osvobozené od daní než stále dokolečka danit a reinvestovat dividendy.

  2. Aha, zajímavé. Raději „diverzifikujete“ sám, jestli jsem to dobře pochopil? Nedáváte více, jak 5 % jednomu titulu.

    Já se konečně musím vrhnout na ty knihy, co jste mi doporučoval. Pro mě je burza aktuálně španělské vesnice a je mi to líto. Obchodujete čistě zahraniční tituly?

  3. Ahoj, do fondů neinvestuji. Diverzifikace snižuje výkon a fondy či indexy bývají často hodně diverzifikované. Snažím se držet portfolio co nejvíce štíhlé, ale zároveň ne natolik, aby to bylo nebezpečné. Nebudu hovořit konkrétně o tom, zda je lepší držet 20 titulů nebo 40, to je individuální.
    Já se často potýkám s problémem, že není do čeho investovat. Že jsou akcie hodně dlouho předražené. Takže když najdu alespoň jednu společnost, sypu do ní volné prostředky jako do nejzajímavějšího titulu např. jeden rok. Pak mi to portfolio docela rozhodí a musím hlídat, abych neměl v jedné investici více jak 5% prostředků.
    Ano, téměř neprodávám. Občas udělám výjimku, jako loni. Na jaře jsem kupoval WDC a na podzim se ho zbavoval s 60% ziskem. Vždy prodávám max. tolik, abych se vešel do 100k a nemusel danit. Když chci prodat více papírů najednou např. z důvodu, že se objevila lepší příležitost, tak prodávám nejméně výkonné tituly, které splnily časový test.

  4. Super článek! Já bych ještě doplnil canva.com, kterou hojně používám a i naprostý amatér s trochou citu pro estetiku udělá hodně. 🙂

    Chtěl bych vás požádat o další článek o akciích. Moc mě baví takové články. Možná trochu o hodnotách, tuším na Webtrhu jsem četl, že nikdy neprodáváte nebo se pletu? 🙂 A investujete i do fondů? Můžete být maximálně konkrétní? Díky!

    Jo a abych nezapomněl, vrátil jsem se na osobní blog a po dlouhé době napsal článek o Životě v komunálce, pokud byste chtěl, budu rád, když si ho přečtete: http://cuprumov.cz/2017/02/26/zivot-v-komunalce/

    Krásný den!
    Matouš

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *