2. rok s Affilboxem – je snad affiliate levnější než emailing?

Co má Affilbox společného s ostatními investicemi?

Vy co mě již nějakou dobu sledujete, určitě víte, že nedělám věci tak, jak se dělat mají. Předně pokud se mě někdo snaží přesvědčit, „abych do toho šlapal„, tak můžete očekávat, že udělám pravý opak. Možná bych hovořil jinak, kdybych se věnoval jen jednomu projektu, na kterém bych byl zcela závislý, ale tak to není. Naštěstí má moje židlička na které právě sedím nejméně deset nožiček, tak mi zkuste jednu podkopnout.
Lidé co „do toho dupou“ se možná brzy udupou. Akcie, nemovitosti a cokoliv jiného se dá dělat buď více aktivně a nebo pasivně. Já vše dělám tím druhým způsobem. Mé akciové portfolio je každý rok o 1-2 tituly bohatší a minimálně někdy něco prodám. Obchoduji možná 10x méně než běžný obchodník, ale dovolím si tvrdit, že naše výsledky se moc neliší. O mikro-nemovitostech se ani nemusíme bavit, ty jednoduše stojí na svém místě a majitele nemění. Ale opět, než se s někým handrkovat 12x ročně o placení, já se rozhodl raději pro nižší, pro klienty výhodnější nájem, ale s platbou 1x za půl roku či 1x za rok. Tím mohu pracovat 12x méně a získat vlastně to samé co mí konkurenti. Dokonce jsem v našem regionu dokázal během pár let změnit chování pronajímatelů – psal jsem o tom v jednom z předchozích článků.
Stejně tak uvažuji o affiliate marketingu. Jak mohu snížit náklady na minimum svojí nečinností a přitom se nepřipravit o zisky? Já se rozhodl na úkor nějakého extrémního růstu, přestat hledat affiliate managera. Za prvé najít toho správného člověka je časově i finančně náročné a kdo ví, jaký by to přineslo výsledek. V tuto chvíli (neříkám, že je to obecný fakt) je pro mě nejlepší affiliate manager = žádný affiliate manager.



Můj nejlepší affiliate manager

Jak jsem již psal, v polovině roku jsem objevil skvělého affiláka. Můj nový affiliate manager = žádný affiliate manager. Je prostě skvělý- nechce plat, neremcá, nedělá chyby a maká 25 hodin denně. Poslední dobou jsem udělal docela dost prací na eshopu, ale než jsem se k čemukoliv dopracoval, musel jsem nejméně několikrát vyměnit lidi. Už mě to fakt nebavilo.
Tak jsem se rozhodl, že to vezmu opět Parettem a budu se věnovat těm 20% činností, které přináší 80% hodnot. Neudělal jsem nic nového, nic o čem bych už nepsal v předchozích článcích. Registrace do katalogů byly hotové, nějaké poptávky na webtrhu jsem uskutečnil (jestli o něčem ještě uvažuji, tak možná o nějaké placené reklamě na rok dopředu na tomto portále), kampaně ve vyhledávačích a obsahové síti jsou za pár haléřů puštěné, všechno se znovu oslovuje přes remarketing a emailing. Ano, něco málo to stojí, ale těch pár korun za plnou automatizaci stojí a rozhodně investice do PPC je nic oproti tomu zaplatit lidskou práci.
A výsledek? Stále noví partneři a nárůst konverzí, přesto že to nestojí téměř žádný čas a žádné peníze.

Někdy je nejlepší nedělat nic

Asi někteří budou namítat, že to není rozumné, já proti tomu nic nemám. Ale myslím si, že nejedna cesta vede k cíli. Moje cesty jsou dlouhé a nepřináší výsledky hned. Moje cesty jsou cestami často nejmenšího odporu, ale vyžadují trpělivost.
Tady si musím zavzpomínat, na staré dobré časy, kdy jsem při škole sedával u 24ech pokerových stolů najednou. Lidé hráli jako o život se všemožnými kombinacemi, přetahovali se o každý dolar a snažili se vyhrát velké peníze. Ovšem ty se vyhrávali jinak – pasivitou. Vždyť tehdá, pokud byl člověk VIP hráčem stačilo málo. Stačilo jen sedět u stolu a nebylo potřeba vyhrát ani dolar. Jen trpělivě sedět a hrát na jistotu. Štědrý cashback program těm trpělivým vracel 80% z poplatků a to byla sakra velká konkurenční výhoda. Férový program pro „tvůrce trhu“, což my jsme byli. O ostatní se postarala statistika a pomocné programy pro analýzu stolů a každého jednotlivého hráče. Stačilo si uvědomit, že vyhrávat peníze = omezit hru na minimum a omezit ztráty na minimum. A to jsem si nějak vryl pod kůži a tento styl hraní mi dělá dobře. Proto mě neláká bláznivé obchodování na burze, proto mě neláká nakupovat a prodávat nemovitosti, proto netoužím mít největší eshop v oboru.
Někdy lepších výsledků člověk dosáhne tím, že ubere plyn.



Kam jsme affiliate nicneděláním posunuli?

Tak předně všemi dříve popsanými způsoby, které jsem zmiňoval v článcích zde, zde nebo zde, zdvihli opět počet partnerů téměř na dvojnásobek. Počet spolupracujících se samozřejmě odrazil v počtu návštěv i v počtu objednávek.
Cashbacky a slevové portály jsou stálice, které generují stále totožné objemy a na objednávky z těchto zdrojů je největší spolehnutí. Přibyli ale noví partneři, kteří k propagaci využívají jiných forem komunikace a z nich mám největší radost.
Pokud bych měl zhodnotit, jaký přínos nám některé velké slevové portály přinášejí, bude to asi dost složité. Mnoho lidí tvrdí, že jejich přidaná hodnota je nula, ale já to až tak hrozně nevidím. Ano, je pravda, že převládají stálí zákazníci, kteří si vybrali na eshopu a poté šli hledat kódy. Ale abych nekřivdil těmto portálům, občas přivedou i nového zákazníka. Navíc jsme vymysleli kompromis, díky kterému kompenzujeme nižší marži, o kterou jsme se připravili právě díky slevě.
No a těchto portálů už je tolik, že když člověk hledá nějaké zboží z nabídky přes vyhledávače, tak nám vytapetují obrazovku od shora až dolů. Já je tam tedy vidím mnohem raději než mé konkurenty a nebo nějaké pochybné diskuze.
Co také nemohu upřít těmto typům zákazníkům, že jsou docela věrní. Nepotřebují tolik popostrkovat k objednávce. Zatímco bych takového člověka běžně po 30ti dnech lovil na remarketing, tak mi většinou sám nakupuje ze svého oblíbeného cashbacku. Last-click konverze je tedy připsaná tomuto zdroji a já se zvětšujícím se počtem partnerů začínám postupně utahovat remarketing, jak mi tu ubývá konverzí. Nemám nic proti tomu, když část zákazníků začne využívat tyto levnější kanály.



Kolik dělá affil procent z obratu bez affiliate managera?

Je to trochu drzé, napsat to takto. Protože affiliate manager jsem já a o partnery se starám. Abych to uvedl na pravou míru: jaký je podíl affiliatu na obratu bez affiliate managera, který aktivně hledá nové partnery?
Jde to pomalu, ale jistě. Začínali jsme s čistým stolem, bez silné zavedené sítě, a přesto se to pohybuje někde mezi 4-5% obratu. Je to solidní číslo na to, jakým způsobem ho bylo dosaženo. Je to skvělý výsledek na to, kolik zdrojů konverzí máme a že ostatní (až na Sklik a Adwords) se od této cifry moc neliší. Je to opravdu luxusní výsledek na to, jak je tento zdroj levný oproti jiným zdrojům konverzí.
A pokud bych měl porovnat affiliate s ostatními zdroji co se týče ceny konverze, tak se letos dostal na úroveň emailingu a sms marketingu. A to do nákladů započítávám úplně vše (cenu pronájmu Affilboxu, provize partnerům, cenu práce a času). Podle současného trendu by se měl affiliate v následujících 2 letech stát úplně nejlevnějším způsobem, jakým sháníme zákazníky. Uvidíme, v pokračování … zda jsem se mýlil či nikoliv 🙂 Každopádně ať žije p. Roženský a jeho Affilbox, který mohu vřele doporučit.


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Souhlasím
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.