Affilbox a 3.rok s ním! Affiliate partnerů přibývá, obraty letí nahoru

Zajímavý článek? Poděl se o něj s přáteli

Další rok je pryč a já sedám ke svému notebooku, abych se podíval, kam jsme se to s Affilboxem posunuli a jestli jsme se vůbec někam posunuli. Ta otázka není úplně od věci, protože pokud čtete moje články, tak asi víte, že se analyzování a práci na affilu nevěnujeme na denní bázi.
Co je trochu šílené jsou ty tři roky. Utekly totiž jako voda a mezi tím se událo spoustu extrémně zajímavých a v mém životě podstatných věcí. V únoru jsem si zadřel třísku do prstu, pátého května se mi nechtělo vůbec z postele a mimochodem druhého června se mi narodil syn. Teď jsem si uvědomil, že to vlastně bylo už minulý rok. Ten čas tak strašně letí!
A kolik práce jsem zatím sám odmakal na Affilboxu? Neoslovil jsem žádného dalšího možného partnera, neanalyzoval výsledky, nestresoval se tím, zda ze mě tento šikovný marketingový nástroj udělá boháče a nebo chudáka. Ale pokud bych vám vyprávěl jen o tom, jak to všechno šlapalo, aniž bych na cokoliv sáhl, tak bych vás trochu tahal za nos.
Tento rok byl o práci se stávajícími partnery, které jsem rozhodně nijak neobtěžoval, protože frekvence mailingových aktivit byla tak 1x za čtvrt roku. Jednalo se především o to nejzajímavější, co potenciálním zákazníkům na eshopu nabízíme. Takže jakmile rozdáváme hromady dárků ke každé objednávce, nebo se objeví nějaké zajímavé slevy (skutečné, nikoliv ty vymyšlené), dáváme o tom našim partnerům vědět. Nejlepší zkušenosti máme právě s dárky zdarma. Ty jsme nabízeli bez omezení min.objednávky. Některé akce byly tak zajímavé, že hodnota dárků dokonce převýšila hodnotu objednávek, které u nás zákazníci dělají. Pokud bych měl tedy doporučit, co s affiláky dělat, tak si našetřit pořádnou nadílku a pak to pustit mezi lidi. Výsledek je rozhodně lepší, než kdybychom lidi nudili nějakými nezajímavými nabídkami, kterých mají beztak plné schránky.

Tip 1: pokud obepisujeme své partnery, nenutíme je přihlašovat se do administrace. Snažíme se jim ušetřit čas a maximálně zjednodušit odprezentování našich akcí. Texty pro zákazníky jim připravíme přímo do mailu a rovnou doplníme o odkazy s jejich affiliate kódy. Oni si pak vystačí pouze s CTRL+C a CTRL+V. K tomu je třeba emailingový nástroj (my používáme Emailkampane), přes který je možné takovou personalizaci zpráv provádět. Ale věřte, že to má svůj smysl, protože jakákoliv překážka může dlouhodobě partnery vést k tomu, že před Vámi dají přednost někomu jinému.

Tip 2: Affilbox sice nemá v hlavní nabídce přímé napojení na extermí emailové klienty (nebo alespoň neměl), ale pokud vámi používaný nástroj používá nějaké jednoduché API, dá se s majitelem, panem Roženským domluvit a požadovaná data do vašeho klienta poslat. Já si do emailkampaní posílám výše zmiňovaný unikátní affil.kód, abych mohl každému partnerovi připravit text na míru včetně jeho odkazů a on pak mohl jen kopírovat.

Co důležitého se ještě tento rok stalo? Pro mne to je jednoznačně jedna věc, která mě těší ze všeho nejvíce. Chtělo to nějaký čas, ale je to tu. Naše reputace opět o něco poskočila a důvěra v náš affiliate program opět vzrostla.
Neříkám, že jsme pro to nic neudělali, ale to co jsme učinili není nic zas tak složitého. Tři roky férového jednání, poctivého schvalování provizí a hlavně vyplácení provizí. Nevím, co je na tom pro řadu eshopů tak složitého, ale stále je řada z nich, které tu platební morálku jednoznačně nemají. Přitom kolik marketingových kanálů má tu výhodu, že je cena konverze dopředu dána a získání objednávky je prakticky bez rizika?
K čemu nám to je, že jsme více důvěryhodní pro naše partnery? Např.k tomu, že nás sami začli oslovovat a nabízet účast v těch nejlepších akcích, které tento rok dělali. A to jen proto, že od nás objednávky chodí, že jim peníze vyplácíme, že to prostě funguje.
Letos jsme se tedy zúčastnili různých soutěží, slosování, byli jsme řádně propagovaní skrze jejich mailing, facebookové stránky, obsahové weby. Minulý týden jsme poslali jednomu z partnerů zajímavé produkty na odprezentování – vyzoušení, nafocení, natočení, vytvoření článku, který bude seznamovat jejich fanoušky s výhodami našeho zboží. A to se nebavíme o nějakých no-name webech, ale o největších projektech v ČR, které mají podporu v TV reklamách.
Takže hrát fér se dle mého názoru jednoznačně vyplatí.

Affiliate partnerům stále rostou tržby

A naštěstí to není pravidelným kosením čtenářů a vnucováním jim věcí, které nepotřebují. Ale to je dáno tak trochu našim oborem. Vždyť jsme krmiváři, takže jakmile někdo začne jednou své zvířátko krmit nějakou značkou, tak krmí do té doby, než se něco nepokazí.
Když jsme kdysi stanovovali délku cookies, dávali jsme nějaký ten standard. Poslední dobou vidíme velké shopy jak jejich platnost zkracují a zkracují, k čemuž my jsme zatím nepřistoupili. Nikdy neříkám, že k tomu nemůže dojít, ale zatím to není ani v plánu. Snažím se opět o nějakou zlatou střední cestu, která nebude poškozovat ani nás, ani naše partnery.
Rozhodně obava některých z nich, že 30 dnů nestačí se ukázala jako planná. Pokud projekt affiliate partnera neměl vůbec žádnou přidanou hodnotu, pak by se daly jejich obavy chápat. Protože každý zákazník by byl zároveň jejich posledním zákazníkem. Neměl by totiž důvod se na jejich portál znovu vracet. Ovšem pokud web partnera má něco navíc, není se čeho bát.
To my, provozovatelé affiliate programů máme většinou obavy, zda jsou např.cashback portály nějakým přínosem, zda nejsou výhodné kupony rozdáváné slevovým webům, peníze vyhozené do kanálu.
Prostě nic není tak jednoduché a tak jednoznačné, jak se zdá. My si říkáme, že na nás cashback portály jen parazitují, oni se zase obávají, že část lidí, které nám přivedou půjdou příště na přímo. Každý se něčeho bojí a obavy obou stran jsou zcela opodstatněné. Ale čím déle to dělám, tím více jsem přesvědčen, že tyto problémy jsou prostě faktem, které ovšem nejsou žádnou katastrofou. Skutečně nám tyto portály odeberou část našich stávajících zákazníků, ale zároveň vím, že nám z nich přijdou i noví zákazníci a že zase část těchto zákazníků se k nám začne vracet na přímo. Žádná strana tedy nemá té druhé co vyčítat a všechny strany ze spolupráce mohou dobře těžit. Je to jen o zdravém nastavení podmínek.

Protože nám kampaně již nějakou dobu jedou, mohu jednoznačně říci, že naši partneři jsou schopni si udržet zákazníky, které k nám přivedou. Ti co jsou zvyklí nakupovat přes casback portál, protože mu takováý web poskytne nějakou slevu, výhodu si vybrat z nepřeberné množství nabídek, popř. nějakou službu navíc, bude vždy nakupovat přes tento portál. Už jen samožná sleva je dostatečná motivace pro většinu lidí, aby nenakupovali na přímo. Zvyky zákazníků ještě více utvrdí fakt, že peníze, které dostávají zpět se jim na peněženkách kumulují a mohou je vybrat teprve od nějaké částky. Komu by se chtělo o naspořené peníze přijít?
Všechny tyto logické argumenty jsou navíc podloženy statistikami. Objemy prodejů z těchto portálů jednoduše rostou a to přesto, že děláme my i naši partneři stále to samé.

Partneři si začínají konkurovat

Jak partnerů přibývá, všichni si mezi sebou začínají konkurovat. Nám už to asi nemůže ublížit více, než jak nám to ublížilo na začátku. Dokud se na našich originálních popiscích nikdo nevozil, tak byl na jakýkoliv vyhledávací výraz z organiky nabídnut prakticky jen náš výsledek (až na Heureku, Zbozi a další obdobné parazitické weby). Jakmile jsme třetím stranám umožnili používat naše feedy i když trochu ořezané, výsledků na naše originální fráze začalo přibývat. Lidé začali kromě našeho webu přistávat nejen na těch mnou nenáviděných srovnávačích, ale i na stránkách partnerů.
Já vlastně nedokážu přesně vyhodnotit, jaká situace byla horší.

  1. v organice se zobrazíme jen my a pod námi jen naše konkurence (jak to bylo původně)
  2. v organice se zobrazíme my, parazitující Heureka, Zboží a pak konkurence
  3. v organice se objevíme my, srovnávače a pak celá stránka našich partnerů

Je tedy lepší přenechat plochu na první stránce organických výsledků naší konkurenci a nebo našim partnerům? Já se nyní přikláním spíše té variantě s partnery.

Jak partnerů přibývá, začínají si i oni konkurovat mezi sebou. To už ale není náš problém. Každému z nich doporučujeme pracovat s popisky a nadpisy produktů. Popravdě na to většinou každý kašle. Mohl by jim to člověk vyčítat, ale musím si sáhnout do svědomí. Jak my makáme na popiscích a nadpisech? Snažíme se, ale my máme ten sortiment docela probraný a víme, že nám to dává smysl. V množství produktů a textů s kterým pracují oni to asi taková sranda není.
Také by bylo možné jim např.přes Mergado vytvořit feedy na míru. Ale proč bychom to měli dělat? Hold konkurence přibývá a je v jejich zájmu se s tím nějak popasovat, jako je v našem zájmu se všemi důležitými portály fungujícími na affiliatu spolupracovat.

Affilbox pro více projektů

Rok 2018 byl jednoznačně rokem změn, ke kterým mě motivovali někteří flákači na komunitním diskuzním fóru Webtrh. Jsou tam lidé, kteří už roky zaplevelují diskuzní fórum nesmyslnými příspěvky, stále opakujícími se dotazy: „Co mám dělat“? Milionkrát jim všichni radí, aby se neptali, když už na každou svoji otázku dostali nejméně deset odpovědí a prostě s něčím začali. Ne, někomu není pomoci.
Ale mě to docela nakoplo. Řekl jsem si, nahodím pár jednoduchých projektů, které by zvládlo snad i malé dítě a schválně zkusím, jestli je to v dnešní době opravdu tak složité něco nového za pár měsíců rozhýbat. Tento rok jsem tedy nahodil asi 20 různých projektíků. Něco fungovalo hned, něco později a něco nefunguje dodnes. Co funguje nechávám, co nefunguje prodám nebo odpálím. Je jasné, že ne vždy všechno frčí, ale nic nás nenutí v tom pokračovat.
A jak s tím souvisí Affilboxem? Úplně jednoduše! Všechny projetky které se zdají být smysluplné a které jsou ziskové vezmu a rozjedu na ně affiliate program.
Affilbox je docela šikovně udělaný v tom, že jediné co je třeba udělat, připravit novou kampaň a nasadit měřící kód na web. Celé je to záležitost asi deseti minut. Vše se spravuje z jedné administrace. Takových kampaní u nás tedy přibylo několik. Parneři dostali o každé z nich vědět a ti co s námi spolupracují již dlouho, využili jednoduchosti implementace a rovnou začali s propagací. I pro ně to byla otázka pár desítek minut. Navíc zisky z provizí jim padají do jedné peněženky a o to rychleji se jim kumulují peníze na jejich účtech.

Tip 3: to samé lze udělat i s více jazyčnými weby. Není nic jednoduššího, než si připravit kampaň pro Slovensko, dodat upravený feed a domluvit spolupráci se slovenskými partnery. Peníze z provizí opět padají do jedné peněženky a to v korunách. To ovšem není žádnou překážkou, protože pokud vás slovenský partner požádá o výplatu, není nic jednoduššího, než vyfakturovat částku v EUR.

A vedlejší efekt s kterým jsem původně ani nepočítal? S přibývajícími projekty přibývají partneři mnohem rychleji. Každého zaujme jiná kampaň, ale po navázání spolupráce většinou nezůstane jen u původního projektu, ale parnteři začnou s propagací i těch ostatních.

Nakonec ještě přidám graf s velmi výrazným rostoucím trendem ke konci. Asi už zde nebudu zmiňovat to, že je affiliate stále jedním z nejlepších a nejlevnějších marketingových kanálů. Tak nám vycházel již první rok po registraci, ještě lépe jsme na tom byli druhý rok a tento třetí rok ani nemluvě. Affilbox je jednoduše skvělý nástroj, který naše podnikání posouvá tím správným směrem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde může být vaše reklama navždy jen za 299 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Zajímavý článek? Poděl se o něj s přáteli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

Souhlasím
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.