CO JE PPC – A JAK S NÍM ZAČÍT

PPC je zkratka pocházející z anglického Pay per Click. To znamená že se platí za proklik po kterém následuje obvykle přechod na vaši cílovou stránku. Platíte za každého návštěvníka vašich stránek, kterého taková reklama zaujme a kliknutím na ni se dostane na váš web.

PPC reklama představuje revoluci reklamního sektoru, kdy platíte za uživatele, kteří mají o vaše služby reálný zájem. PPC reklamu lze přesně zacílit a lze snadno vyhodnocovat plnění vašich cílů. To tom jak PPC reklama funguje se můžete dozvědět mnoho z různých zdrojů od nápovědy Google Ads, Skliku, přes jejich blogy, různé zájmové skupiny na facebooku, nebo ještě lépe podíváte-li se na nějaký praktický příklad např. na tomto webu.

PPC a jak s ním začít

Pokud se teprve rozkoukáváte a doposud jste s žádnou placenou reklamou neměli žádné zkušenosti, jste na začátku velkého dobrodružství. Musím vás upozornit na jednu důležitou věc! Nezachrání vás ani sebelepší PPC kampaně pokud je zbytek marketingového mixu v kritickém stavu. Naopak vám může způsobit ještě více vrásek na čele. Těch eshopů u kterých by byly PPC kampaně naprosto neuchopitelné není moc. Větší množství je těch, které musí kromě PPC poladit ještě dost jiných stránek svého podnikání, ale pokud máte tohle všechno již za sebou a váš projekt vám docela solidně funguje i bez placené reklamy, PPC kampaně mohou váš byznys vystřelit takovým způsobem, jaký jste si možná ještě včera nedovedli představit.

Proč se vyplatí jít rovnou za specialistou

Teď netvrdím, že to musím být zrovna já. To určitě ne! Ale já sám mám desítky vlastních projektů a co je možné delegovat na specialistu, to na něj vydeleguji. Já se věnuji PPC a vidím jak rychle se trh mění, jak jednotlivé systémy přibývají a správa je složitější a složitější. A věřte, že stíhat veškeré změny už jen v Google Ads či Skliku, natož na Facebooku je honička i pro člověka, který spravuje kampaně na denní bázi. Natož pro někoho, kdo se chce správu naučit sám.
A pokud pominu investici do sebevzdělání, do různých školení, stále je tu čas, který je potřeba správě věnovat. A na čem začínající shopy prodělají nejvíce peněz (když pominu právě čas, který většinou nepřepočítávají na peníze)? Jsou to špatná rozhodnutí, která v průběhu času učiní. I já nebo ostatní ppc správci máme za sebou hromady špatných rozhodnutí, ale tím čím my jsme si už prošli a co jsme zaplatili se ten kdo začíná bude teprve učit. Bude vytvářet spoustu nových kampaní, testovat co funguje a nefunguje, platit, platit, platit. Můj názor je takový, že je lepší předat už od začátku správu průměrnému, třeba levnějšímu ppc-čkáři, který má již nasbírané zkušenosti, než se o to pokoušet sám. Kdykoliv se rozhodnete můžete přeci takovou spolupráci ukončit, zkusit někoho jiného a vše co na vašem reklamním účtu vzniklo vám už nikdo nevezme.

PPC, základní založení a nastavení účtů

Dost bylo řeší a obecných rad, kterých je plný internet. Pokud jste se rozhodli věnovat se svému byznysu a PPC předat někomu kdo ho miluje, kdo se vyžívá ve statistikách, provedu vás registracemi krok po kroku.
Pokud jsem vám v přechozím odstavci řekl, že je lepší veškerou práci na PPC předat, toto je výjimka. Základní registrace nejenže dokážete udělat vy sami, ušetříte na tom nějaké peníze, ale zjednoduší to život jak vám tak mě: pokud si vyberete zrovna mě 🙂 Jsou totiž kroky, které za vás provést nemohu. Je to práce s hesly, potvrzování identit přes sms, emaily, napojování platebních karet apod. Pokud tedy chcete začít, můžete tak učinit ještě dnes podle některého z níže uvedených návodů.

SKLIK:

CO BYSTE MĚLI UDĚLAT VY: (vše co vám doporučuji si udělat v rámci své firmy)
  1. Založit Firmy.cz
    Firemní zápis je dobré mít v každém případě, proto začněte právě tímto odkazem. Ale pro Sklik je u eshopů důležité v nastavení pobočky nahrát LOGO PRO DYNAMICKÝ RETARGETING, bez kterého vám kampaně dynamického retargetingu fungovat nebudou. Do nastavení firmy nebude váš PPC specialista potřebovat další přístup. Jakmile projdete celým procesem nastavení firmy, můžete přejít do samotné administrace. Pokud jste tak ještě neučinili, logo pro dynamický remarketing přidáte takto:

    • V horní části klikněte na „PROFIL“ a dále na „UPRAVIT
    • Sjeďte zhruba do prostředka stránky a NAHRAJTE OBDÉLNÍKOVÉ LOGO o velikost přesně 200 x 100 pxFirmy.cz - logo pro dynamický remarketing na Skliku
  2. Založit SKLIK účet a přidělit přístup svému specialistovi
    • Jeden účet pro všechno na Seznamu! Pokud tedy ještě účet založený nemáte, protože to berete na přeskáčku, nový účet založíte zde. Nastavení je jednoduché a celým procesem projdete určitě sami bez nutnosti pomoci. Až budete mít vše hotové, přihlaste se do Skliku a přidělte svému správci účtu přístup. Co ještě budete muset udělat vy je dovyplnit v klientské zóně fakturační údaje a dále snadné platby kartou, díky čemuž budou vaše účty stále nabité. Tohle za vás PPC specialista opravdu neudělá!!!
  3. Založit Zboží.cz
    • Zboží.cz vám bude užitečné pro zprovoznění produktových kampaní. Sklik si ze zbozi.cz bere všechny produktové informace skrze feed, proto se bez něho neobejdete. Navíc tím zabijete dvě mouchy jednou ranou. Pro ppc specialistu budete mít připravené vše co je potřeba pro Sklik.cz a rovnou rozjedete kampaň na zbozi.cz. Veškerá nastavení se dají provést přes administraci, ke které můžete dát svému správci opět přístup podle tohoto návodu. Ten za vás může nastavit např. měřící kódy apod.
    • Poté vám také doporučuji si rovnou propojit Zbozi.cz s Sklikem. Toto je jednoduchý úkon, který určitě zvládnete. Přihlaste se do Skliku a v hlavní nabídce zvolte „NÁSTROJE“ a poté „PROPOJENÍ SE ZBOZI.CZ„. Pak už jen zadejte vaše přihlašovací jméno a heslo do zbozi.cz a máte hotovo.
      Sklik a Zbozi - propojení
CO MŮŽETE UDĚLAT VY NEBO VÁŠ SPECIALISTA
  1. Nastavit měřící kódy
    Pokud jste pustili svého PPC specialistu do svého e-shopového řešení, spojili ho se svým programátorem, můžete již tento krok vynechat. Nastavení měřících kódů ale není tak složitá záležitost, abyste si sami neporadili. Nejsnadnější to budete mít u pronájmů a proto vás rovnou směřuji:

    • Shoptet.cz – jak nastavit měření konverzí a jak nastavit retargeting
    • Eshoprychle.cz – měřící kódy i retargeting s nastavují na jedné stránce
    • Fastcentrik.cz – měření konverzí a retargeting
    • Upgates.cz – měření konverzí i retargeting jednoduše na jednom místě
    • Webnode.cz – měření konverzí
    • Vlastní řešení – poslat jednotlivé kódy programátorovi, on už si poradí 🙂 Každopádně pokud máte vlastní řešení, nebo se potřebujete dostat k informacím o kódech které budete nasazovat, dostanete se tam jak ukazují níže uvedené obrázky. První obrázek vás navede k nastavení retargetingového kódu. S implementací má většina programátorů zkušenosti, ale často se stává že i tak kódy nasadí špatně. Požádejte ho i o pokročilé nastavení retargetingového kódu. Občas se mi stává, že prohazují retargetinový kód s konverzním.Sklik - nastavení retargetinguSledování konverzí úspěšně nastavíte zde. Vytvořte si typ konverze který potřebujete – můžete postupovat dle nápovědy Seznamu. Pohlídejte si, aby programátor nahradil správně hodnotu konverze a částky tam dosazoval bez dopravy a bez DPH. Opět upozorňuji aby jste si dali pozor na prohození retargetingového a konverzního kódu. Retargetingový kód musí být umístěn na každé stránce Vašeho webu, na níž chcete zaznamenávat návštěvníky kdežto konverzní kód umístěte pouze na stránku, kterou považujete jako konverzní (např. děkovací po dokončení objednávky).
      Sklik - nastavení konverzí

 

Nevíte si s nastavením rady?
Netrapte se s tím! Pište na info@nelzu.cz nebo volejte 733 577 670
Souhlasím
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.